Az MG márkanév meglehetősen gyorsan épül be az európai köztudatba, és bontja le tégláról téglára a kínai autógyártókkal kapcsolatos előítéletek falát. Az eredetileg brit, de jelenleg a kínai SAIC vállalatcsoport részeként működő autómárka nagyszabású elektromos offenzívát indított kontinensünkön, ami a népszerű ZS EV szabadidő-autóval indult, majd a Marvel R SUV-val és az MG5 elektromos kombival folytatódott. Az MG eddigi legnagyobb dobásának viszont alighanem az MG4 ígérkezik, amelyet már 13 millió forint alatt hazavihetnek a magyar vásárlók. A modell hazai premierjén mi is jelen voltunk. Magyarországon is bemutatkozott az MG4 Habár az eladások többségét nyilvánvalóan a megfizethető árú és praktikus divatterepjárók, kombik, és hatchbackek fogják kitenni mind Kínában, mind Európában, a márka egzotikusabb modelleket is tervez, például egy tisztán elektromos roadstert: jön az MG Cyberster. Gyártásba engedik az MG őrült sportautóját Az MG vadítóan dögös Cyberster tanulmánya két évvel ezelőtt, a 2021-es Sanghaji Autószalonon mutatkozott be, végleges formáját pedig néhány napon belül, szintén Sanghajban mutatják meg először a közönségnek. Mindazonáltal ahogyan ez gyakran előfordul Kínában, a kíváncsi újságírók már a premier előtt levadászták a fotókat a hatóságoknak benyújtott dokumentumokból, így láthatjuk, milyen formában indulhat gyártásba a sportautó. Az átalakulás szembetűnő, a Cybersternek rendesen visszavettek az arcából, pengeéles vonalain simítottak, az aszfaltot sepregető szoknyáját rövidebbre vágták, a bődületes kerekekből is visszavettek, valamint rendes, használható fényszórókat is varázsoltak a tervezők az autóra. A kétajtós villanyautó 4535 mm hosszú, 1913 mm széles, 1329 mm magas, tömege pedig 1850 kiló az alapfelszereltségével számolva. A lehúzható vászontető két színben, feketében és vörösben lesz elérhető. A kínai típusengedélyben szereplő adatok szerint a modell egymotoros, hátsókerekes hajtással, 310 lóerős teljesítménnyel kerül piacra, de készül egy 536 lóerős, kétmotoros, összkerékhajtású verzió is. A jármű áráról egyelőre nincsenek információk, de úgy tudni, hogy az MG nem a szupergazdagokat célozza, hanem kifejezetten megfizethetőnek szánja sportautóját. A Cyberster értékesítése 2024-ben indul Kínában, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy Európában is piacra fog-e kerülni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!