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
auto
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

Az elmúlt hetekben röppent fel a híre, hogy újabb kínai autógyártó hozhat elektromos autót Európába – ezúttal a Human Horizons vezetősége jelentette be, hogy külföldi terjeszkedésük részeként néhány európai piacon még az év vége előtt elindítják HiPhi prémium márkájukat. Úgy tűnik, hogy terveik megvalósítása egyáltalán nem lehetetlen, ugyanis a minap arról számoltak be, hogy egyik modelljük „rekord idő alatt” teljesítette a TÜV SÜD homologizációs tesztjét, és zöld utat kapott az európai forgalmazása.

HiPhi X

A Human Horizons Technology egy 2017-ben alapított start-up vállalat, amely önvezető technológia fejlesztésével foglalkozik, HiPhi márkáján keresztül pedig tisztán elektromos autómodelleket értékesít. Jelenleg két járműve fut a kínai piacon, az X crossover kupé, valamint a Z szedán, melyek nem csak futurisztikus megjelenésükkel, hanem rendkívül fejlett technológiájukkal is magukra vonták a vásárlók figyelmét.

A HiPhi Z egyik legkülönlegesebb technológiája talán a robotikus kar, amellyel a központi érintőkijelző a műszerfalhoz van rögzítve, ez ugyanis a mesterséges intelligencia segítségével, teljesen automatikusan képes beállítani a megfelelő pozíciót. További high-tech érdekesség az arcfelismerés, a projektoros fényszórók, a kilincs nélküli, automatikusan nyíló ajtók, az NVIDIA Orin X chipre támaszkodó villámgyors vezetéstámogatás, valamint a Teslákból ismert Smart Summon funkció.

HiPhi Z

A HiPhi legelső villanyautója az X lesz az európai piacokon. Az Autocar értesülései szerint 97 kWh-s akkupakkal érkezik, hatótávolsága pedig mintegy 645 kilométer lesz, legalábbis a kínai CLTC szabvány szerint mérve, szóval ennél kicsit alacsonyabb értékre kell számítani. A járművet két motor hajtja együttesen 528 lóerős teljesítménnyel. Kínában 120 kWh-s akkumulátorral is kapható a modell, ami 700 km hatótávot kínál, de ennek érkezését eddig nem erősítették meg. A hírportál úgy tudja, hogy az X négy- és hatszemélyes változatban is rendelhető lesz.

HiPhi X

Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mely országokban lesz kapható az X, de borítékolható, hogy a fontosabb villanyautós piacokra, azaz a skandináv országokba, Hollandiába, és Németországba fogják elsőként exportálni. Egyelőre a vételár sem ismert, Kínában átszámítva körülbelül 90.000 dollárba kerül az autó. A HiPhi X forgalmazásának első fél évében Kína legkelendőbb prémium elektromos autója volt.

HiPhi X

A vállalat megerősítette, hogy az X után a Z is elérhetővé válik Európában. A márka a napokban fogja lerántani a leplet harmadik villanyautójáról a Sanghaji Autószalonon, amely nagy valószínűséggel szintén eljut majd a fontosabb európai piacokra. Az újdonság a HiPhi Y nevet viseli majd, és a helyi sajtó szerint 58.200 dollár körüli áron vihetik haza a kínai vásárlók.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.