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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Visszavesz a termelésből az Audi

üzlet

Szakértők szerint még idén sem múlik el a chiphiány, sőt, még jövőre is éreztetheti hatását.

Az Audi német gyáraiban ismét csökkenteni kell a termelést.

Hiány

Már ezen a hétfőn kiesett pár műszak az Audi ingolstadti, központi gyárában, a másik nagy német üzemben, Neckarsulmban pedig hétfőn és kedden állt az A4 és az A5 gyártása. Szerdán ugyan újraindult a termelés, de a hét végéig csak egy műszakban dolgoznak – számolt be róla az Automobilwoche szaklap. A lap egyébként úgy tudja, hogy már az előző héten is akadozott a termelés.

A gyárból érkező hírek szerint Ingolstadtban május végéig rövidített munkaidőt vezettek be, de ennek konkrét nyomát még nem látták a munkások beosztásában, a következő hét munkarendjében. A német márka azonban megerősítette a lap értesüléseit, indokként pedig a nehéz gazdasági körülményeket nevezte meg. Állítólag hiányoznak bizonyos alkatrészek a gyártásból, ezért kell csökkenteni a tempót.

Az Audi e-tron GT gyártása a Böllinger Höfe üzemben

A lap egyébként emlékeztet rá, hogy három hete egy hosszú interjút készítettek a Škoda beszerzési vezetőjével – ennek az érdekesebb, a Seatra vonatkozó részét mi is idéztük. A szakember a nem csak a cseh márkáért felel, hanem a konszern a chiphiánnyal foglalkozó beszerzési csapatát is vezeti, így talán a legjobban értesült emberek egyike a témában. Mint akkor elmondta, az alkatrészhiány legrosszabb időszakán már túl van a csoport, de időszakos, részleges problémák még előfordulhatnak.

Hogy az átmeneti kiesések érintik-e az elektromos modelleket is, azt egyelőre nem tudni.

Lehet, hogy nem lesz sokáig autógyártó a Seat?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.