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
auto
2024. 04. 27. szombat

Győrben vadászik mérnökökre egy német cég

elektromos autó

Autóipari mérnöki fejlesztőirodát nyit Győrben a Thyssenkrupp Components Technology Hungary. Az új iroda – közölte a német cég, a budapesti, a szegedi és a veszprémi autóipari elektromos és elektronikai fejlesztőközpontjaival dolgozik majd együtt.

„Az elektromos autók számának gyors növekedése nem a probléma, hanem a megoldás része”

Győrben elektromechanikus kormányrendszerek fejlesztésén, járműdinamikai szabályozásokon és az úgynevezett steer-by-wire rendszerek (mechanikus kapcsolatok helyett elektronikus összeköttetést biztosító rendszer) kialakításán dolgoznak majd. A jelenleg 2800 főt foglalkoztató Thyssenkrupp a következő három évben több mint 200 emberrel növelné a képzett mérnökei létszámát Magyarországon – ebből Győrben, az első körben 20 alkalmazása szerepel a tervekben, de már elkezdtek dolgozni a következő körös bővítés előkészítésén is. Tárgyalnak a Széchenyi István Egyetemmel meglévő együttműködés kibővítéséről is.

A vállalat kutatás-fejlesztési tevékenységet és gyártást is végez Magyarországon: a szegedi, veszprémi és budapesti fejlesztőközponton kívül Győrben futómű-összeszerelő üzemet működtet, Jászfényszarun elektromechanikus kormányszervókat és motorkomponenseket gyárt, Debrecenben pedig stabilizátorokat és rugókat készít.

A zöld hidrogén jön, és megállíthatatlannak tűnik

Szabó M. István