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 Nem, nem elírás, nem az újautó eladásokról beszélünk, hanem arról, hogy azon gondolkoznak, hogy a város teljes területéről kitiltják a hagyományos autókat. Ha még ez kicsit radikálisnak is tűnik, és vannak kételyeink, hogy végül megszavazzák-e, a B-terv is hasonló hatást érhet el. Megszavazták… de nem végleges Csütörtök este a koppenhágai városházán 100%-os támogatással ment át az a javaslat, hogy 2030-ra tiltsák ki a fosszilis üzemanyagokkal közlekedő járműveket a városból. Annyi kiegészítést azért a vita során elfogadtak, hogy tanulmányokat rendelnek annak vizsgálatára, hogy lehetséges-e ennek a gyakorlati kivitelezése. Ezeknek az év végéig kell megérkezniük. A tanulmányok célja, hogy megvizsgáljak lehetséges-e megfelelő számú töltőpont kiépítése, illetve, hogy a társadalmi igazságosságnak is megfelel-e a terv, magyarul nem hozza-e a szegényebbeket tarthatatlan helyzetbe. Abban is egyetértettek a pártok és civil képviselők, hogy egy pontos ütemtervvel kell előállni, ám mindezekre csak a tanulmányok beérkezése után van lehetőség. Ám az év utolsó városházi ülésén dönteni akarnak. A B-terv A városban már jelenleg is vannak olyan környezetvédelmi zónák, ahová teherautók nem hajthatnak be. Így amennyiben a teljes tiltás nem megvalósítható, ennek mintájára létrehozhatnak olyan területeket, ahová csak zéró helyi károsanyag kibocsátású járművekkel lehet behajtani. A városi fejlesztésekért felelős szóvivő szerint a fejlődés olyan gyors, hogy a szabályozás lemaradt, és ha nem tűznek ki ambiciózus célokat, akkor nem haladnak előre. A teherautó-mentes zónák példáját felhozva Rasmus Steenberger azt is hozzátette, hogy ez is jól mutatja, hogy már ma is vannak hasonló szabályozások, amelyek előírnak bizonyos követelményeket, így ez járható út lehet a fosszilis-mentes övezetekre nézve is. A gyakorlatban egyébként nem kizárt, hogy egy részleges tiltás is hasonló eredménnyel járhat, hiszen aki megteheti és amúgy is autót cserélne, az valószínűleg emiatt már csak elektromosban fog gondolkozni a következő hét évben. A döntést a dán autóimportőrök szövetsége üdvözölte – ezen nem lepődünk meg, hiszen ez az autók cseréjének felgyorsulását hozhatja magával. Forrás: bilimp.dk A dán hivatalos statisztika szerint egyébként mostanra az újautó eladások 42 százaléka konnektoros autó, de Nyugat-Európa más országaihoz hasonlóan itt is a tisztán elektromos járművek előretörését látjuk. Arányuk 2022 áprilisában még csak 13, 2023 negyedik hónapjában viszont már 29 százalék volt, miközben a konnektoros hibridek aránya 17-ről 13 százalék alá csökkent. Érdekes, hogy a dán statisztika a hagyományos hibrideket a hagyományos benzines és dízel autókkal veszi egy kalap alá – előbbiek eladásai 60-ról 49 százalékra esetek vissza, miközben a gázolajos autók továbbra is kevéssel 10 százalék alatt vannak. A hárommilliós dán autóflottában azonban még csak 240 ezer a konnektoros autók aránya, így még akkor is indokolt a tanulmányok elkészítése, ha a fővárosban valószínűleg jobb a tiszta üzemű járművek részesedése. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!