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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Megint gond van a Volkswagen frissítéseivel, ismét szervizbe kell menni

elektromos autó

A Volkswagen ID sorozatának legproblémásabb pontja a kocsik szoftvere, amely anno a kiszállítások megkezdését is hónapokkal tolta ki, az előállításáért felelős Cariad nevű leányvállalat vezetését pedig most harmadszorra rúgták ki.

Ez a legújabb lépés sem fog sok rajongót szerezni.

Hibát hibára

A Battery Life nevű YouTube csatorna arról ismert, hogy elég alaposan dokumentálja készítője, egy német youtuber, Christian Stadler kalandjait Volkswagen ID.3 autójával. A német és angol nyelvű videók azonban sokszor igen komoly, főleg szoftveres problémákról számoltak be. Chris anyagainak nyomán írtunk már mi is korábban arról, hogy a valóságban hogyan is zajlanak a frissítések, és mire kell odafigyelnie a tulajdonosnak.

200.000 elektromos Volkswagennek kell szervizbe mennie

Az autók eredetileg hónapokat vártak a kiszállításokra, mivel a szoftver rengeteg problémával küzdött, mikor pedig végül 2020 szeptemberében eladhatóvá váltak, kiderült, hogy a beígért vezeték nélküli frissítéseket nem is támogatja az operációs rendszer. Erre azonban egy évet, 2021 szeptemberéig kellett várni, amikor megérkezett a szolgáltatás a 2.3-as verzióval, ám ez azt jelentette, hogy az első több tízezer tulajdonosnak be kellett mennie a szervizbe, és ott kellett hagyni az autó egy napra.

Ez sokaknak túl nagy macera lehettet, ugyanis amikor elérkezett a következő nagy kiadás, a 3.0, az autógyártó arról számolt be, hogy mintegy 200.000 ID.3 és ID.4 van még a 2.4 előtti szoftverkiadáson, ezért nem tud frissíteni. Nekik le kellett adniuk az autót a szervizben, ahol elővigyázatosságból új 12 voltos akkumulátort is kaptak, mivel a frissítés, két részletben, 12 óra alatt fut le, amíg az autó kívülről nem tölthető és nem is használható.

Forrás: Battery Life, YouTube

Azt lehetett hinni, hogy ezután viszont már minden rendben lesz, hiszen a 2.4-nél frissebb operációs rendszerrel rendelkező autók megkapják a nagy 3.0 frissítést, majd a jövőben a többit is. Azonban ez a nagy frissítés sem ment simán, Chris, is többször elakadt már a telepítéssel is, ráadásul számos hibára is bukkant a szoftverben.

A klímarendszer sokszor nem indult el, a képernyőn lévő gombok nem csináltak semmit, az infotainment újraindítása kellett ahhoz, hogy fűteni tudjon. Ellenben a kormányfűtés kikapcsolhatatlan volt, örökké közepes fokozaton működött, ha akarta, ha nem. A vezetéstámogatóval is voltak gondjai, az adaptív tempomat beállításai nem voltak elérhetőek, az autó kikapcsolása hozta csak helyre. Az Android Auto is küzdött, sokszor nem működött, és az infotainment képernyő újraindítása sem javított ezen, csak akkor vált elindíthatóvá, ha legalább 20 percre kikapcsolta az autót és kiszállt belőle.

Chris arról is beszámolt, hogy több tulajdonosnál a kiadás telepítése menet közben lefagyott, 2 tonnás papírnehezékké változtatva az autót, amit a szerviznek kellett megjavítania. Úgy látszik ez elég gyakori jelenség lehetett, mivel

az autógyártó nemrég, négy hónapnyi várakozás után emailben tájékoztatta az autók tulajdonosait, hogy leállítja a 3.0-s szoftverfrissítés telepítését a flottán.

Akik a 3.x előtti kiadáson vannak, beleértve az eddig megfelelőnek tartott 2.4-es tulajokat is, szervizbe kell menniük, ahol megkapják a 3.2-es kiadást. A kieső időre csereautót kapnak. Akiknek már a 3.0 van az autón rajtuk is segítenek, de csak később tudnak velük foglalkozni, ugyanis a régebbi verziójú kocsikat veszik előre. Ez alapján úgy tűnik, nem biztos, hogy a 3.x kiadások gond nélkül, maguktól frissülnek majd 3.2-re.

Jó hír viszont, hogy a 3.2-től érkezik a plug & charge funkcionalitás is az ID sorozat tagjaira.

A Volkswagennél egyébként már készül a 3.5-ös verzió is, amely az új, ráncfelvarráson átesett Id.3-ak kiszállításaival debütál majd.

A Volkswagen lefejezi a szoftvercsapatát

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.