Hidrogéncellásra vált az Isuzu
Az Isuzu Motors Limited és a Honda Motor Co., Ltd. képviselői együttműködési megállapodást kötöttek, melynek értelmében a Honda fejleszti ki és fogja gyártani az Isuzu 2027-ben bevezetni tervezett üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárműveinek üzemanyagcella-rendszerét. A cégek közös K+F tevékenységének első gyümölcse már a japán közutakon jár, rendszámot is kapott.
Az Isuzu és a Honda 2020-ban kötött szövetsége arról szól, hogy hiszik: a hidrogénalapú, szén-dioxid-kibocsátás nélkül működő hajtásláncok segíthetnek karbonsemlegessé tenni a nagy távokon közlekedő, hosszan használt nehéz-tehergépjárműveket, melyeknél fontos a gyors újratankolás.
Az elmúlt időszakban az ilyen járművekben hajtásláncként alkalmazott üzemanyagcella-rendszerének fejlesztésével a két vállalat nagyot lépett előre; értve ez alatt az alapvető műszaki megoldások kidolgozását, az üzemanyagcella kompatibilitásnak kérdését és a különböző gépjármű-irányítási technológiákat.

A Honda által kiadott sajtóközlemény szerint 2024. március 31-ig szeretnék megkezdeni a tanulmánymodell közúti, bemutató jellegű próbáit is.
Az együttműködő felek természetesen saját erősségeiket is kihasználják majd, hogy felgyorsítsák a tiszta, halk, kis rezgésű, üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztését. Az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek révén a teljes járműiparnak, tehát szállítmányozó cégek sokaságának is lehetősége nyílik majd, hogy elmozduljon a tiszta energiák felé, és még tudatosabban használja fel a hidrogént.