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 Az utóbbi hetekben számos elektromos autókat gyártó márka jelentette be, hogy a Tesla töltőcsatlakozójára vált, így egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy a Tesla NACS csatlakozója legyen az Egyesült Államok fő szabványa. A motorkerékpárok viszont eddig valahogy kimaradtak a sorból, annak ellenére, hogy kialakításuk miatt alapvetően kis akkukapacitással rendelkező és ma még az elvártnál kisebb hatótávokkal rendelkeznek, így ésszerű lehet a legdinamikusabban fejlődő töltőhálózathoz csatlakozni. A Tesla NACS (North American Charging Standard) csatlakozója és a jóval nagyobb, globálisan elfogadott CCS (Combined Chargig System) csatlakozó. | forrás: electrek Az első fecske A finn Verge Motorcycles – amely várhatóan idén kezdi meg modelljeinek értékesítését az Egyesült Államokban – most bejelentette, hogy csatlakozik a többek között a GM-et, Riviant, Fordot és a Volvo-t is magáénak tudó, egyre népesebb táborhoz azzal, hogy ő is a Tesla NACS csatlakozójára vált. A Verge legújabb, Mika Hakkinen által tervezett és dedikált motorjairól az alábbi cikkünkben írtunk: Ilyen motort tervez egy kétszeres F1 világbajnok Figyelemmel kísértük az infrastruktúra töltési jövőjéről folytatott vitát, valamint a Tesla döntését arról, hogy nyilvánossá teszi az NACS töltési szabványát. Nyilatkozta Marko Lehtimäki, a Verge technológiai igazgatója, aki azt is leszögezte, hogy a cég növekedése szempontjából létfontosságú, hogy az ügyfelek számára átfogó, könnyen használható gyorstöltési rendszert biztosítson. Tekintve, hogy az amerikai piacra készülnek belépni, a Tesla nyílt szabványára váltás logikusnak tűnik, hiszen a vállalatnak mára mintegy 17.000 töltője működik Észak-Amerikában. Verge TS | forrás: Verge Motorcycles A Verge lépése azért is fontos lehet, mert a motorkerékpárok általában nagy csúszással követik le az autóipari fejlesztéseket. Annak idején például az ABS motorokban történő általános használatára kicsit több, mint két évtizedet kellett várni autókhoz képest. A NACS csatlakozó alkalmazása hasonló dominót indíthat el az olyan konkurensek között, mint a Harley-Davidson, a Zero, vagy az Energica – akik szintén érdekeltek az Észak-Amerikai piacon – mint a Ford bejelentése néhány héttel ezelőtt és potenciálisan felgyorsíthatja a standardizált töltőcsatlakozók elterjedését az elektromos motorkerékpár-iparban. Sokáig kinevették az egyre jobb motorokat gyártó Energica-t Borítókép: NACS csatlakozó | forrás: Electrek Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!