A holland és svéd vásárlók előtt tegnap megnyílt az előrendelési lehetőség a Geely autógyártó csoporthoz tartozó Zeekr két tisztán elektromos modelljére a márka európai honlapján. A Zeekr 001 egy izmos prémium kombi, amely a kínai piacon már 2021 óta elérhető, a másik modell, a Zeekr X azonban még hazai piacán is újdonságnak számít – a sorozatgyártás néhány héttel ezelőtt indult el. Elindult az európai hódításra készülő kínai elektromos autó sorozatgyártása A két modellből többféle konfiguráció is elérhető lesz. A Zeekr 001 Long Range RWD, Performance AWD, valamint Privilege AWD változatokban érkezik, mindhármat egy NMC kémiájú 100 kWh kapacitású akkucsomag látja el energiával, amit AC-n 22 kW-tal, DC-n pedig 200 kilowattal lehet tölteni. Egyenáramú hálózaton ideális esetben akár fél óra alatt el lehet érni a 80%-os töltöttséget 10%-ról indulva. A Long Range RWD egyetlen, 200 kW teljesítményű motorra támaszkodik hátsókerékhajtással, a másik két verzióban viszont egy ugyanekkora teljesítményű motor került az első tengelyre is, így 686 Nm nyomaték mellett 400 kW a rendszer csúcsteljesítménye. A legnagyobb hatótávot természetesen a Long Range RWD kínálja, ami akár 620 kilométert is elmehet egy töltéssel a WLTP mérés szerint, de a testvérei sem szégyenkezhetnek 580-590 km hatótávval. A Zeekr 001 Hollandiában 59.490 euróról indul (LR RWD változat), a Performance AWD ára 62.490 euró, a legnagyobb felszereltségű Privilege AWD pedig 67.490 eurónál kezdődik. A Zeekr X két konfigurációval támad, a Long Range RWD 200 kW-os hátsó motorral, a Privilege AWD pedig két motorral, 315 kW összteljesítménnyel érkezik az utakra. Mindkét típusba 69 kWh kapacitású NMC akkucsomagot szerelnek a gyárban, ami AC-n 22 kW-tal, DC-n pedig legfeljebb 150 kW-tal tölthető. A hatótávolság az európai WLTP szabvány szerint 440, illetve 400 km. Az egymotoros Zeekr X már bruttó 44.990 euró ellenében a vásárlóké lehet Hollandiában, a duplamotoros változatért ötezer euróval kell többet fizetni. A Zeekr első két európai piacán idén ősszel kezdődnek meg a járművek kiszállításai, ezt követően pedig állítólag gyors terjeszkedésre számíthatunk – a tervek szerint 2026-ra a legtöbb nyugat-európai piacon már jelen kíván lenni a kínai prémium márka. Az első két európai bemutatóterem Stockholmban és Amszterdamban nyílik még az év vége előtt. Aki komolyan érdeklődik a járművek iránt, itt talál részletes műszaki leírást róluk. Nemrég egyébként két másik kínai prémium modell is elérhetővé vált Európában, erről itt írtunk: Rendelhető Európában a kínai HiPhi két villanyautója Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!