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
auto
2024. 04. 27. szombat

Csoportos per elé néz a Jaguar Land Rover North America a tisztán elektromos I-Pace akkumulátor problémái miatt, írja az insideevs.com.

A lap rámutat, hogy a használt I-Pace modellek ára drámai mértékben esik, ami vonzóvá teheti a modellt, vásárlás előtt azonban érdemes tájékozódni. Az I-Pace akkumulátorait ugyanaz a gyártó szállítja, amely a Chevrolet BoltBolt EUV, valamint a Hyundai Kona Electric akkumulátorait is. A másik közös pont, hogy mindegyik típussal történtek tűzesetek, melyek felvetették az LG Energy Solution felelősségét.

Csúnyán kiégett egy villanyautó Székesfehérváron

Az LG Energy Solution 2020 végén tagadta, hogy az akkumulátorcellák okozták volna a tűzeseteket, 2021 tavaszán azonban kiderült, hogy a General Motors akkucsere-visszahívása 1,9 milliárd dollárjába kerül a koreai akkugyártónak, a Hyundai 900 millió dollárba kerülő visszahívásánál pedig körülbelül 630 millió dollárral járult hozzá a költségekhez az LGES. A probléma oka egy nem megfelelően meghajlított anód-fül lehet.

A Jaguar I-Pace érintettsége akkor merült fel, amikor 2021 októberében Székesfehérváron, majd 2022-ben Floridában is lángra kapott 1-1 elektromos Jaguar. Az esetek hatására idén nyáron bejelentették, hogy az összes korábban gyártott I-Pace-t visszahívják, ami az Egyesült Államokban 6367 autót jelent, Európában pedig több mint 40.000 példány lehet forgalomban.

Tűzveszély miatt visszahívják a valaha gyártott összes elektromos Jaguárt

A visszahívás bár elvileg egy OTA (over-the-air) frissítéssel történik, az autókat mégis szervizbe kell vinni, ezen kívül azt is ígérik, hogy szükség esetén cserélik a problémás akkumulátor modulokat vagy akár a teljes akkumulátorpakkot. A frissítéssel az autók akkumulátorának maximális töltöttségét 75%-ra korlátozzák.

Az amerikai csoportos pernek azonban nem újabb, konkrét tűzesetek az okai. Egy kaliforniai tulajdonos arról számolt be, hogy autójában már cseréltek akkut 2021-ben, az autó 2023-ban út közben váratlanul leállt, amivel lehetetlenné tette, hogy mások kihajtsanak a parkolóhelyükről.

További tulajdonosok is hasonló problémákról számoltak be, melyek idén áprilistól jelentkeztek. Egy I-Pace tulaj elmondta, hogy néhány hónapja váratlanul kikapcsol az autó, akár vezetés közben is. Egy részletesebb problémaleírás szerint a Jaguar egy enyhe lejtőn haladt épp Palm Springsben, amikor több hibaüzenet jelent meg egymás után, köztük a meghajtó akkumulátor meghibásodását jelző, még azzal a kiegészítéssel, hogy az autó biztonságosan, de óvatosan tovább használható. Ezt a hibajelzést azonnal követte a húzódjon félre és álljon meg utasítás amire azonban már esélye sem volt, mivel az autó minden rendszere leállt. Az autó azonban tovább gurult a lejtőn, miközben nem működött megfelelően a kormányzás és a fékrendszer, így a tulajdonos két stop táblán is áthajtott, mire végül sikerült megállítania az autót.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.