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 Tíz nap alatt 10.000 előrendelés érkezett a szuperolcsó elektromos miniautóiról ismert SAIC-General Motors-Wuling (SGMW) kínai közös vállalkozás legújabb modelljére, amely 100.000 kínai jüanról, azaz átszámítva 4,8 millió forintról indul az országban. A Baojun márka alatt forgalmazott Cloud (kínai nevén Yundou) nagyobb, mint a márka által jelenleg forgalmazott KiWi és Yep kisautók, méretét tekintve a Volkswagen ID.3-mal sorolható egy kategóriába, bár a németek ferdehátúja minden külső dimenzióját tekintve alulmarad egy kicsivel, leginkább magasságban, amiben 8,4 centi a különbség a két autó között. Ez azért nem meglepő, tekintve hogy a Cloud tervezésénél egy egyterű formát képzeltek rá a dedikált elektromos padlólemezre. Így aztán az öt utas mögé 382 liternyi csomag is befér, sőt, a csomagtérpadló eltávolításával ez 606 literre is növelhető. A 100 kW motorteljesítményhez 200 Nm csúcsnyomaték tartozik. Az akkumulátor kapacitása választható, a 37,9 kWh-s csomag 360 kilométer, az 50,6 kWh-s pedig 460 km hatótávot kínál, de mindezt a kínai CLTC szabvány szerint, az európai adatlapokon ezek a számok számottevően alacsonyabbak lennének. Az akkumulátor 30%-ról 80%-ra körülbelül fél óra alatt tölthető fel. A Cloud műszerfalát látva elgondolkozhatunk, hogy valóban egy 4,8 millió forintos villanyautóról beszélünk-e, merthogy egy hatalmas, 15,6 colos központi kijelző néz vissza ránk a Baojun LingOS 2.0 operációs rendszerével. Emellett egy 8,8 hüvelykes kijelző is van a kormány mögött a fontosabb menetadatok megjelenítésére. A felszereltség részét képezi a 265 színből álló hangulatvilágítás, vezeték nélküli telefontöltő, 360°-os kamerarendszer, elektromos csomagtérajtó, esőérzékelős ablaktörlő, és több mint 2 négyzetméter felületű panorámatető. A Baojun Cloud két legnagyobb riválisa a BYD Dolphin és a VW ID.3 lehet, utóbbit nemrég limitált ideig 125.888 jüanért, átszámítva 6 millió forintért meg lehetett vásárolni Kínában. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!