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
auto
2024. 05. 04. szombat

Már tízezren rárepültek a kínaiak új pénztárcabarát villanyautójára

elektromos autó

Tíz nap alatt 10.000 előrendelés érkezett a szuperolcsó elektromos miniautóiról ismert SAIC-General Motors-Wuling (SGMW) kínai közös vállalkozás legújabb modelljére, amely 100.000 kínai jüanról, azaz átszámítva 4,8 millió forintról indul az országban.

A Baojun márka alatt forgalmazott Cloud (kínai nevén Yundou) nagyobb, mint a márka által jelenleg forgalmazott KiWi és Yep kisautók, méretét tekintve a Volkswagen ID.3-mal sorolható egy kategóriába, bár a németek ferdehátúja minden külső dimenzióját tekintve alulmarad egy kicsivel, leginkább magasságban, amiben 8,4 centi a különbség a két autó között. Ez azért nem meglepő, tekintve hogy a Cloud tervezésénél egy egyterű formát képzeltek rá a dedikált elektromos padlólemezre. Így aztán az öt utas mögé 382 liternyi csomag is befér, sőt, a csomagtérpadló eltávolításával ez 606 literre is növelhető.

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

A 100 kW motorteljesítményhez 200 Nm csúcsnyomaték tartozik. Az akkumulátor kapacitása választható, a 37,9 kWh-s csomag 360 kilométer, az 50,6 kWh-s pedig 460 km hatótávot kínál, de mindezt a kínai CLTC szabvány szerint, az európai adatlapokon ezek a számok számottevően alacsonyabbak lennének. Az akkumulátor 30%-ról 80%-ra körülbelül fél óra alatt tölthető fel.

A Cloud műszerfalát látva elgondolkozhatunk, hogy valóban egy 4,8 millió forintos villanyautóról beszélünk-e, merthogy egy hatalmas, 15,6 colos központi kijelző néz vissza ránk a Baojun LingOS 2.0 operációs rendszerével. Emellett egy 8,8 hüvelykes kijelző is van a kormány mögött a fontosabb menetadatok megjelenítésére. A felszereltség részét képezi a 265 színből álló hangulatvilágítás, vezeték nélküli telefontöltő, 360°-os kamerarendszer, elektromos csomagtérajtó, esőérzékelős ablaktörlő, és több mint 2 négyzetméter felületű panorámatető.

A Baojun Cloud két legnagyobb riválisa a BYD Dolphin és a VW ID.3 lehet, utóbbit nemrég limitált ideig 125.888 jüanért, átszámítva 6 millió forintért meg lehetett vásárolni Kínában.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.