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 Amikor a Tesla a Model 3 premierje után közzétette, hogy mennyi előrendelés érkezett az új típusra, kétség kívül nagy szükségük volt az ingyen marketingre, a szkeptikusok meggyőzésére. Meg is tette a hatását, hogy pár óra alatt 100 ezer, pár nap alatt pedig több, mint negyedmillió megrendelőről cikkeztek az online lapok. Azóta azonban nem nagyon folytatták ezt a gyakorlatot. A mai napig Cybertruck bejelentése után egyszer, két nappal később kaptunk meg az egyetlen konkrét adatot Musktól, ezt követően többé hivatalos szám nem látott napvilágot. Ez persze nem akadályozott meg egyeseket abban, hogy találgassanak. Túltolják Anno, még a 2010-es évek első felében, amikor a Model S megjelent, a folyamatos, növekvő sorrendben kiadott alvázszámokat követve, közösségi gyűjtés keretében a TMC fórum befektetői részén többen próbálták megjósolni a cég negyedéves értékesítési számait, a begyűjtött adatok alapján. Akkor még csak pár ezer, majd pár tízezer vásárlóról beszéltünk negyedévente, és ezek jó része amúgy kocka beállítottságú, az új technológiák iránt fogékony ember volt, tehát közülük elég sokan tagjai is voltak a fórumnak, így sok adatpont állt rendelkezésre a munkához. Forrás: rickster902, Cybertruck Owners Club Arra már nem emlékszem, hogy a Teslánál még a Model S érában, vagy már a Model 3 idején jutottak el arra a pontra, hogy megunták az ezirányú találgatásokat, de egy idő után úgy döntöttek, hogy megnehezítik kicsit a feladatot azzal, hogy megszüntették a teljesen folyamatos alvázszám kiosztást. Ezért néha pár ezer autónyit ugrott a számláló, majd valamikor visszatért a ki nem osztott számjegyekhez hogy nehezebb legyen követni az eladásokat a spekulánsoknak. Ezzel párhuzamosan a vásárlók köre és a legyártott darabszám is 10 ezresről százezres nagyságúra nőtt, ráadásul a vevők között egyre több volt az egyszerű ügyfél, aki az életét nem teslás fórumokon töltötte. Így a kiszámíthatatlan alvázszámok és az egyre kisebb és esetlegesebb adatminta miatt egyre nehezebb volt pontos előrejelzéseket készíteni. Ennek ellenére a Cybertruck esetében a rajongótábor egy része ismét megpróbálkozott ezzel. A napokban pedig azt jelentették be, hogy a pickup előrendelései már kétmillió darab felett járnak. Egyes villanyautós médiumok, illetve Facebook csoportok pedig azonnal világgá is kürtölték ezt a számot. Nekem több problémám is van ezzel. 146k Cybertruck orders so far, with 42% choosing dual, 41% tri & 17% single motor — Elon Musk (@elonmusk) November 23, 2019 Bár állítólag a rendelési adatokat gyűjtő csapat számol a lemondásokkal is, és valahogy kitalálták, hogyan lehet a hozzájuk eljutó rendelési visszaigazolásokból (nem alvázszámokból, hiszen ilyen a kiszállítások kezdetéig még nincs!) semmi nem garantálja, hogy a Tesla nem folyamodott itt is a találgatásokat megnehezítő taktikához a sorozatszámok kiosztásánál. Egy másik probléma, hogy ha valós a kétmilliós adat, akkor egy akkora populációról beszélünk, ami bőven túlnyúlik már a rajongói táboron, így még nehezebb észrevenni, ha a hozzájuk eljutó számsorokban kihagyások, ugrások vannak. További gond, hogy bár az előrendeléshez 100 dollár leszurkolása kellett, ez még messze nem jelenti azt, hogy minden foglalásból ténylegesen megrendelés is lesz. Lehet sokan csak a felhajtás miatt, a jegyüzérekhez hasonlóan táraztak be előrendelésekből, hogy azokat majd később drágán értékesítsék. (Igaz ugyanakkor, hogy, ha emlékeim nem csalnak, a kezdeti időszakot követően, a visszaélések elkerülése végett a Tesla korlátozta az egy bankkártyához kapcsolható rendelések számát, de nyilván lehet valakinek, vagy egy erre szakosodott csoportnak sok kártyája). A pickup egyébként az eredeti tervekhez képest két évet késett, így biztosan voltak olyanok is akik időközben más márkához, típushoz pártoltak, mert szükségük volt egy új autóra, munkaeszközre. Bár a Cybertruck formája kétségkívül megosztó, és Európából nézve egy pickup egy marginális terméknek tűnhet, érdemes megjegyezni, hogy fénykorában a kategória, és az amerikai autópiac királyának számító Ford F-150-ből elkelt évente úgy 800-900 ezer darab is. Tehát a bemutató óta eltelt közel négy évben, elméletben akár még fel is halmozhattak kétmillió előrendelést a Teslánál, de ez egyelőre inkább csak matematikai lehetőség. Az egyetlen biztos adat a négy évvel ezelőtti 146 ezres megrendelési szám. Az szinte biztosnak tűnik, hogy idén és jövőre az új pickup eladásainak korlátját nem a kereslet, hanem a gyártás felfutásának üteme fogja meghatározni, és még az is lehet, hogy a típus nagyon sikeres lesz. Mostanra már egészen kezdjük megszokni a szögletes formát, munkaeszköznél pedig elsősorban a praktikum számít majd – platós járműveket nem feltétlenül azért vesznek, mert annyira gyönyörű egy ilyen kocsi. Aki hagyományosan szép elektromos pickupot akar, vehet Riviant. A túlzott várakozások feltüzelése azonban teljesen felesleges. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!