PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Na nem olyan nagyon, és egyelőre csak Kínában, de ez annyira váratlanul érkezett, hogy még csak a szokásos madarak sem csipogtak róla korábban. Az igazi nagy frissítésre egy évet valószínűleg várni kell még. A Juniper vége A Model 3 Highland frissítésének érkezése az univerzum legrosszabbul őrzött titkai közé tartozott – persze, hogy pontosan mi minden is frissült a típusban azért az tartogatott meglepetéseket. A szedán megújulása kapcsán már egy ideje az is kiszivárgott a Tesla háza tájáról, hogy az SUV testvér sem marad ki a jóból. Lehet, hogy a Model Y jelenleg a világ legnagyobb darabszámban eladott autója, de ahhoz, hogy ez így is maradjon, néha nem árt egy-egy ráncfelvarrás. Erre volt hivatott a Project Juniper, ami a testvér újításait emelné át a típusba, ám majd csak nagyjából egy évvel a Highland premierje után. Ehhez képest tényleg derült égből jött az a villámcsapás, ami a negyedik negyedév első napján, október elsején érkezett az autógyártó kínai honlapján, ugyanis, részben, megújult a Model Y is. Forrás: Tesla Webio, via X. A hivatalosnak tekinthető felsorolás szerint, eltűntek a fabetétek az utastérből és ezeket az új Model 3 szövet-bevonatai váltották fel. Ennél is látványosabb, hogy az Y is megkapta az utastérben mellmagasságban körbefutó LED csíkot. A Model Y frissített beltere. Történt még két változás, mivel az alap 19 colos felniket is lecserélték, az újdonságot, ami továbbra is Gemini név alatt fut, a matt fekete színéről lehet felismerni, valamint egy másodperccel rövidebb lett a kisakkus verzió gyorsulása, amely így már 5,9 másodperc alatt van százon, és egy hajszállal, a kínai szabvány szerint 9 kilométerrel nőtt a hatótáv is. Hogy ez pontosan minek köszönhető, azt nem tudjuk, de a tippünk az, hogy átállhattak a hosszabb ideje a pletykákban szereplő új, hajtű-tekercseléssel gyártott motorra. De az is lehet, hogy csak simán szoftveresen variáltak valamit. Az új alap felni. Akárhogy is, a Highland többi újítása, mint például a bajuszkapcsolók nélküli új kormány, az új szellőzőrendszer, a hátsó képernyő, az új lámpák, biztonsági ajtókialakítás, az új hangrendszerek, az új szellőztetett ülések, a két új fényezés, vagy az új futómű még nem érkeztek meg az Y-ba. Hátul a helyzet változatlan. Állítólag a terv változatlan, jövő ősszel nagyobb frissítést kap az SUV is, ám ezt már nem Junipernek fogják hívni, hiszen nincs sok értelme egy olyan kódnévnek, amit az egész internet ismer, ezért a fejlesztés új nevet kapott, amit egyelőre nem ismerünk. A Highlandet egyébként a Tesla új, sanghaji fejlesztőközpontja alkotta meg, így nem lepődnénk meg ha az Y frissítését is itt készítenék elő. Komoly hiányosságot pótolt a Tesla az új Model 3-ban Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!