Villanyautó-márkát alapított a Honda Kínában
Lingxi néven debütált a Honda és a kínai Donfeng közös vállalkozásának új autómárkája, amellyel elsősorban fiatal vásárlókat igyekeznek magukhoz csalogatni modern, és dinamikus dizájnnal, valamint vadonatúj elektromos technológiával. Az új márka villanyautóit más árkategóriába pozicionálják majd, mint a Honda e:N sorozatának modelljeit, és olyan műszaki alapra fognak épülni, amit még egyetlen jármű alatt sem használt a Dongfeng Honda.
A Lingxi legelső modellje egy elektromos limuzin Lingxi L néven, amelynek értékesítése a jövő évben indul Kínában. Műszaki jellemzőket és vételárat későbbre ígér a vállalat.
A Honda és a Dongfeng tavaly tavasszal kezdte meg e:NS1 modelljének értékesítését a kínai piacon, amely e:NP1 néven a GAC Honda közös vállalkozáson keresztül is elérhető. Az e:NS1 legolcsóbban 175.000 jüanba, átszámítva mintegy 8,8 millió forintba kerül.
A japán autógyártó további modellek piaci bevezetését is tervezi Kínában, hamarosan megjelenik az e:NS2/e:NP2 páros, nemrég pedig bemutatkozott a e:N SUV, aminek megjelenését a jövő évre ígérte a gyártó. A Dongfeng Honda úgy számol, hogy 2030-ra összesen tíznél is több tisztán elektromos autója lehet a piacon, 2035-től pedig már kizárólag villanyautókat árulna az országban.
Habár megszoktuk, hogy Kínában szinte naponta születik új elektromosautó-márka, a Lingxi alapítása abban a tekintetben különleges ‒ teszi hozzá az Electrek hírportál –, hogy ez az első olyan villanyautók gyártására létrehozott autómárka Kínában, amely egy külföldi és egy kínai partner közös vállalkozásaként jött létre.