PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Hamarosan elstartol a Japan Mobility Show, amelyre a Nissan több elektromos tanulmányautóval is készül. Az első, melynek digitális premierjét már október elején láthattuk, a Hyper Urban városi crossover volt, az elmúlt napokban pedig bemutatkozott a Hyper sorozat három másik tagja is. Íme a Nissan Hyper Urban Hyper Adventure A japán autógyártó arra törekedett, hogy különböző szegmensekben prezentálja, hogyan ötvözhető az extravagáns, futurisztikus dizájn a fenntarthatósággal, és okos megoldásokkal. A Hyper Urbannel szemben a Hyper Adventure a vasbeton világtól távolra röpíti utasait, és a természet, valamint a szabadtéri programok kedvelőinek mutat ideális közlekedési eszközt. A V2X funkció természetesen alap az autóban, hiszen egy hosszabb kempingezés során, mint amire ezt a tanulmányt tervezték, jól jön, ha elektromos berendezések működtethetők a jármű akkumulátoráról. Hátul egy automatikusan nyíló és visszahúzódó lépcsősor található, ami a nehéz hótaposók kényelmesebb felhúzását, valamint a könnyebb ki- és beszállást segíti. A hátsó üléspad 180 fokkal el is forgatható, így kényelmes üléshelyzetet biztosít a túrára való felkészülés során. Noha pontos dimenziókat nem közölt a cég, az utasteret úgy tervezték, hogy akár sátrak, sílécek, és kajak is szállítható legyen. A nehéz terepen való mozgást a márka e-4ORCE elektromos összkerékmeghajtása biztosítja. Hyper Tourer A Nissan Hyper Tourer koncepcióautója egy személyszállításra tervezett elektromos minibusz. A két irányba nyíló tolóajtók és az oszlop nélküli kialakítás rendkívül egyszerű ki-és beszállást tesznek lehetővé. A jármű teljes önvezetéshez készült, így az első ülések megfordíthatók, hogy az utasok egymással szemben ülve társaloghassák végig az utazást. A hátsó ülésen utazók egy hordható kijelzőn vezérelhetik a navigációt és a szórakoztató funkciókat. Ezenkívül a Nissan állítja, hogy egy innovatív AI-rendszer képes figyelni az utasok biometrikus jeleit – beleértve az agyhullámokat, a pulzusszámot, a légzést és az izzadást –, és automatikusan olyan zenét és világítást választ, amitől mindenki jól fogja magát érezni. A Hyper Tourer személyszállítót is az e-4ORCE hajtásrendszer mozgatja, amihez egy lapos szilárdtest akkumulátort társított a vállalat. Erről műszaki adatokat nem árult el, ám kiemelte, hogy ennek köszönhető a jármű rendkívül tágas utastere és ultra alacsony súlypontja. Hyper Punk A sorozat legutolsó tanulmánya a Hyper Punk, amelyet elsősorban tartalomgyártóknak, influenszereknek, művészeknek szán a Nissan, valamint mindenki másnak, aki fogékony a divatra és az innovációra. A poligon formákból összeálló karosszéria 23 colos kerekeken gurul. Az utastérben origami stílusú elemek a japán ízlésvilágnak kedveskednek, és olyan belső teret hoznak létre, ahol a digitalizáció és a művészet egyesül. A fedélzeti kamerák például rögzíthetik az autó körüli tájat, és mesterséges intelligencia segítségével manga-stílusú tájképekké vagy grafikai mintákká alakíthatják át a tulajdonos preferenciái szerint, melyek aztán kivetíthetők a háromképernyős kijelzőre. A mobil kreatív stúdiónak tervezett kabin folyamatos internetkapcsolatot biztosít, és kapcsolódhat az utasok eszközeihez és kreatív felszereléseihez, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy útközben hozzáférjenek, alkossanak. A Hyper Tourer kisbuszhoz hasonlóan a mesterséges intelligencia és a fejtámla bioszenzorainak köszönhetően a Nissan Hyper Punk koncepcióban is képes érzékelni a vezető hangulatát, és automatikusan kiválasztja a megfelelő zenét és világítást, így fokozza a vezető energiáját és kreativitását. A Hyper tanulmányok gyártása nem szerepel a tervek között, ám olyan műszaki megoldásokat és dizájnelemeket tartalmazhatnak, amelyek idővel megjelenhetnek sorozatgyártású modellekben. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!