PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Meghalt a Model 3 Performance. Éljen a Model 3 Ludicrous?

elektromos autó
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

A Tesla az új Model 3 bemutatásakor váratlan lépéssel elhagyta a Performance kiadást a kínálatból.

Úgy néz ki, azonban, hogy igazak voltak a pletykák, és nem maradunk sokáig sportváltozat nélkül.

Visszatér a Ludicrous

A Ludicrous nem új kifejezés a Tesla szótárában, korábban ez volt a Model S/X széria sportváltozatainak az az üzemmódja, amellyel a legnagyobb teljesítményt lehetett elérni. A magyarul nevetségesnek, abszurdan komikusnak fordítható szó a Spaceballs sci-fi paródiából származik és ott egy a fénysebességnél is gyorsabb fokozatot hívtak így az űrhajókon. Amikor megérkezett a két nagy Tesla legújabb változata, a hárommotoros sportváltozathoz ismét ebből a filmből választottak nevet, így született meg az 1000+ lóerős Plaid.

Arról már az új Model 3 bemutatója után lehetett olvasni kínai forrásoktól, hogy nem szűnik meg utód nélkül a kis szedán sportváltozata, ám a vállalat az erősebb motorokat új sportfutóművel és speciális fékekkel egészíti majd ki, amelynek fejlesztése, tesztelése még eltart pár hónapig.

Most úgy tűnik, igazak voltak ezek az értesülések, ugyanis amikor a vállalat tegnap elérhetővé tette alkatrész-katalógusának legújabb változatát, páran kiszúrták, hogy az egyik rajzon Model 3 esetében feltűnik egy új embléma az autó hátulján, amely pótalkatrészként rendelhető elemként került be a listába, de találtak még új sportfékeket, illetve pár új 20 colos, eddig nem látott felnit is a katalógusban – ez a méret eddig a sportváltozat alapfelszereltsége volt.

A vállalat rövid időn belül elérhetetlenné tette a dokumentációt, tovább táplálva ezzel a közösségi médiában a találgatásokat, de természetesen ekkor már volt pár, még időben lementett képernyőkép, amely egy a Model S/X Plaid változatához nagyon hasonló, téglalap alapú speciális emblémát mutat az autó farán.

Csakhogy ez, közelebbről szemügyre véve nem a skótkockás Plaid logó, hanem arra a térugrás-animációra hasonlít, amelyet sok sci-fi, így a Spaceballs is használ, és ott ezt hívták Ludicrous-nak.

Forrás: driveteslacanada.com

Ezzel szinte egyidőben Kaliforniában lencsevégre kaptak egy álcázott Model 3-at, amely valószínűleg a tévedésből túl korán kitett katalógusban látható 20 colos felniket használta.

Így valószínű, hogy 2024 elején, tényleg megérkezik az új sportváltozat a második legnépszerűbb Teslából, ám azt a dolgok jelen állása szerint nem Performance-nak hívják majd. Ez egyben azt is valószínűvé teszi, hogy nem a Plaidben megismert három, hanem továbbra is csak két motor hajtja majd a leggyorsabb hármast, ami egybevág Musk korábbi nyilatkozataival, miszerint nem valószínű, hogy az 1000 lóerős hajtásláncot átültetik a Model 3-ba.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.