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 A Tesla az új Model 3 bemutatásakor váratlan lépéssel elhagyta a Performance kiadást a kínálatból. Úgy néz ki, azonban, hogy igazak voltak a pletykák, és nem maradunk sokáig sportváltozat nélkül. Visszatér a Ludicrous A Ludicrous nem új kifejezés a Tesla szótárában, korábban ez volt a Model S/X széria sportváltozatainak az az üzemmódja, amellyel a legnagyobb teljesítményt lehetett elérni. A magyarul nevetségesnek, abszurdan komikusnak fordítható szó a Spaceballs sci-fi paródiából származik és ott egy a fénysebességnél is gyorsabb fokozatot hívtak így az űrhajókon. Amikor megérkezett a két nagy Tesla legújabb változata, a hárommotoros sportváltozathoz ismét ebből a filmből választottak nevet, így született meg az 1000+ lóerős Plaid. Arról már az új Model 3 bemutatója után lehetett olvasni kínai forrásoktól, hogy nem szűnik meg utód nélkül a kis szedán sportváltozata, ám a vállalat az erősebb motorokat új sportfutóművel és speciális fékekkel egészíti majd ki, amelynek fejlesztése, tesztelése még eltart pár hónapig. Most úgy tűnik, igazak voltak ezek az értesülések, ugyanis amikor a vállalat tegnap elérhetővé tette alkatrész-katalógusának legújabb változatát, páran kiszúrták, hogy az egyik rajzon Model 3 esetében feltűnik egy új embléma az autó hátulján, amely pótalkatrészként rendelhető elemként került be a listába, de találtak még új sportfékeket, illetve pár új 20 colos, eddig nem látott felnit is a katalógusban – ez a méret eddig a sportváltozat alapfelszereltsége volt. Including sport brakes, suspension, and new, never seen before wheels! #Model3 #Model3Highland #Performance #Sport #Plaid pic.twitter.com/JqGopWPFgA — The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) October 19, 2023 A vállalat rövid időn belül elérhetetlenné tette a dokumentációt, tovább táplálva ezzel a közösségi médiában a találgatásokat, de természetesen ekkor már volt pár, még időben lementett képernyőkép, amely egy a Model S/X Plaid változatához nagyon hasonló, téglalap alapú speciális emblémát mutat az autó farán. Csakhogy ez, közelebbről szemügyre véve nem a skótkockás Plaid logó, hanem arra a térugrás-animációra hasonlít, amelyet sok sci-fi, így a Spaceballs is használ, és ott ezt hívták Ludicrous-nak. Forrás: driveteslacanada.com Ezzel szinte egyidőben Kaliforniában lencsevégre kaptak egy álcázott Model 3-at, amely valószínűleg a tévedésből túl korán kitett katalógusban látható 20 colos felniket használta. Refresh Tesla Model 3 Performance “Ludicrous” spotted today! By Palo Alto HQ. The Rims match up to the ones we seen today in the Collision manual. Clearly 20” Rims; and same Pirelli tires on current M3P Hope it comes soon! pic.twitter.com/I3Qqm6jSqA — Nic Cruz Patane (@niccruzpatane) October 19, 2023 Így valószínű, hogy 2024 elején, tényleg megérkezik az új sportváltozat a második legnépszerűbb Teslából, ám azt a dolgok jelen állása szerint nem Performance-nak hívják majd. Ez egyben azt is valószínűvé teszi, hogy nem a Plaidben megismert három, hanem továbbra is csak két motor hajtja majd a leggyorsabb hármast, ami egybevág Musk korábbi nyilatkozataival, miszerint nem valószínű, hogy az 1000 lóerős hajtásláncot átültetik a Model 3-ba. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!