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 Miközben Amerika az FSD 12-es főverziójára vár, amely a legfrissebb hírek szerint a 2023.38.10-as frissítéssel november 24-én elkezdett kimenni a cég alkalmazottainak saját autóira, Európa pedig az UNECE 2024 január végi döntése után adhatja majd csak ki valamikor az engedélyt a tesztüzemre, Kína sem akar lemaradni az önvezetés fejlesztésének versenyében. A szabályozást már módosították. Ami Kínában történik, az Kínában is marad November 17-én négy kínai minisztérium közös sajtóbejelentést tett, mely szerint elkezdték az L3/L4-es rendszereket használó autók tesztüzemének engedélyezését, és publikálták a követelményrendszert is, amit teljesíteniük kell az autógyártóknak. A döntést már ekkor is többen úgy értékelték, hogy megnyithatja a Tesla FSD programja előtt az utat az országban, és ezt tovább erősítette, amikor pár nappal később a cég frissítette autóinak online kézikönyvét, amelyben már több utalás is van a Full Self Driving szolgáltatásra. A kínai szabályozás egyébként állítólag kitér a felelősség kérdésére és a balesetek kezelésére is, de részleteket nem ismerünk. Most a helyi média állítólagosan Teslás belső forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a cég valóban dolgozik az FSD helyi bevezetésén, és ahogy fogalmaztak, a munka a visszaszámlálás szakaszába ért. Az egyik fontos kitétel a feltételek között az adatok országon belüli tárolását és feldolgozását írja elő, arról pedig már pár hónapja olvastunk, hogy a Tesla egy kínai szerverközpont létrehozásán dolgozik. Valószínű, hogy ennek indulása után lesz csak elérhető a tesztverzió a kínai ügyfeleknek. A Tesla stratégiája eddig az volt, hogy magát a mesterséges intelligenciát az amerikai környezeten fejlesztik, aztán amikor az már jól működik, akkor elkezdik a különböző régiók sajátosságaira is rátanítani. Ez több, mint a helyi KRESZ ismerete, magában foglalja a közlekedési infrastruktúra és a közlekedési szereplők speciális tulajdonságait is. Hogy ez a munka mennyire lesz gyors az majd kiderül, de úgy néz ki a V12-es főverzióban, amely már a döntéshozatalra is mesterséges intelligenciát használ, már bíznak annyira, hogy kilépjenek Amerikán kívülre. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!