Brutális év végi hajrával a BYD elérte a 2023-ra kitűzött 3-3,6 millió közé belőtt értékesítési célját, és a negyedik negyedévben beelőzték a Teslát is. Már nem kell kérdőjel a mondat végére, ha azt írjuk: ez a kínai márka az új elektromos népautó. Jókor váltottak A BYD 1995-ben akkugyártóként kezdte, az autós üzletágat mindössze 21 éve, 2003-ban alapították. 2022-ben aztán mostanra busásan kifizetődő stratégiai döntést hoztak márciusban befejezték a hagyományos, tisztán belső égésű motoros típusok gyártását, és innentől kezdve csak plug-in hibrid, valamint elektromos modelleket kínálnak.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 Az autógyártó portfóliójának jelentős részét az olcsóbb modellek teszik ki, ez a stratégia pedig a darabszámok tekintetében mindenképp kifizetődőnek látszik, ugyanis 2023-ban 3.024.417 járművet adtak el. Számításaink szerint ezzel, a Volkswagent maguk mögé utasítva, megszerezték a kínai piac első helyét is – a végleges adatokra még pár napot, vagy hetet várni kell. A vállalat járművei és energiatárolói révén tavaly 151 GWh akkukapacitást helyezett üzembe a világon – írja a CnEVPost kínai villanyautós oldal. A BYD Auto eladásainak 99 százalékét a személyautók tették ki, teherjárműből 11 ezret adtak el. Ennél is érdekesebb a plug-in hibrid kontra elektromos eladások arányának változása előbbiek között. Tavaly 73 százalékos növekedéssel, 1.574.822 tisztán elektromos személyautót adtak el, míg 1.438.084 volt a PHEV-típus. Az utóbbi években a PHEV eladások erősödése látszott, de ez tavaly már kezdett ismét az elektromos típusok felé tolódni, 2023 utolsó három hónapjában pedig 56-44 százalékra változott a villanyautók javára. A negyedik negyedévről szólva mindenképp ki kell emelni, hogy a gyártó 526 ezer tisztán elektromos modellt adott el, amivel feltehetőleg beelőzte a Teslát is. A cikk írásakor az amerikai márka számai még nem ismertek, de 480 ezer darab környékére várhatóak. 2024-ben szinte biztos, hogy a kínai gyártó veszi át az első helyet a világpiacon. A BYD eladásai 92 százalékát jelenleg még a hazai piac teszi ki, de az idei évben valószínűleg ez is változni fog. A két autógyártó piaci stratégiája, modellpalettája és jövedelmezősége merőben eltérő, de figyelemre méltó, hogy 2023-ban, és valószínűleg 2024-ben is ez a két márka vezeti majd az elektromos autók globális listáját - a nagy hagyományos gyártók várhatóan nem fogják tudni beérni őket. A két cég egyébként üzleti partner is, mivel a BYD szállítja a Berlinben készülő Tesla Model Y kisakkus változatának akkucelláit. A BYD 2023 év végén jelentette be, hogy hazánkban, Szeged mellett építi meg első európai gyárát. Szegeden épít autógyárat a kínai BYD Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!