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
auto
2024. 07. 27. szombat

Több mint hárommillió autót adott el tavaly a BYD

elektromos autó piac

Brutális év végi hajrával a BYD elérte a 2023-ra kitűzött 3-3,6 millió közé belőtt értékesítési célját, és a negyedik negyedévben beelőzték a Teslát is.

Már nem kell kérdőjel a mondat végére, ha azt írjuk: ez a kínai márka az új elektromos népautó.

Jókor váltottak

A BYD 1995-ben akkugyártóként kezdte, az autós üzletágat mindössze 21 éve, 2003-ban alapították. 2022-ben aztán mostanra busásan kifizetődő stratégiai döntést hoztak márciusban befejezték a hagyományos, tisztán belső égésű motoros típusok gyártását, és innentől kezdve csak plug-in hibrid, valamint elektromos modelleket kínálnak.

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

Az autógyártó portfóliójának jelentős részét az olcsóbb modellek teszik ki, ez a stratégia pedig a darabszámok tekintetében mindenképp kifizetődőnek látszik, ugyanis

2023-ban 3.024.417 járművet adtak el.

Számításaink szerint ezzel, a Volkswagent maguk mögé utasítva, megszerezték a kínai piac első helyét is – a végleges adatokra még pár napot, vagy hetet várni kell.

A vállalat járművei és energiatárolói révén tavaly 151 GWh akkukapacitást helyezett üzembe a világon – írja a CnEVPost kínai villanyautós oldal.

A BYD Auto eladásainak 99 százalékét a személyautók tették ki, teherjárműből 11 ezret adtak el. Ennél is érdekesebb a plug-in hibrid kontra elektromos eladások arányának változása előbbiek között.

Tavaly 73 százalékos növekedéssel, 1.574.822 tisztán elektromos személyautót adtak el, míg 1.438.084 volt a PHEV-típus. Az utóbbi években a PHEV eladások erősödése látszott, de ez tavaly már kezdett ismét az elektromos típusok felé tolódni, 2023 utolsó három hónapjában pedig 56-44 százalékra változott a villanyautók javára.

A negyedik negyedévről szólva mindenképp ki kell emelni, hogy a gyártó 526 ezer tisztán elektromos modellt adott el, amivel feltehetőleg beelőzte a Teslát is.

A cikk írásakor az amerikai márka számai még nem ismertek, de 480 ezer darab környékére várhatóak. 2024-ben szinte biztos, hogy a kínai gyártó veszi át az első helyet a világpiacon. A BYD eladásai 92 százalékát jelenleg még a hazai piac teszi ki, de az idei évben valószínűleg ez is változni fog.

A két autógyártó piaci stratégiája, modellpalettája és jövedelmezősége merőben eltérő, de figyelemre méltó, hogy 2023-ban, és valószínűleg 2024-ben is ez a két márka vezeti majd az elektromos autók globális listáját - a nagy hagyományos gyártók várhatóan nem fogják tudni beérni őket. A két cég egyébként üzleti partner is, mivel a BYD szállítja a Berlinben készülő Tesla Model Y kisakkus változatának akkucelláit.

A BYD 2023 év végén jelentette be, hogy hazánkban, Szeged mellett építi meg első európai gyárát.

Szegeden épít autógyárat a kínai BYD

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.