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
auto

70 százalékkal növelte villanyautó eladásait a Volvo

elektromos autó piac

Rekord 2023-as értékesítési adatokról számolt be a Volvo Cars, de ami minket ennél is jobban érdekel, 70 százalékkal nőttek a villanyautóik eladásai.

Autóik 16 százaléka volt tisztán elektromos.

Visszaszámolás

A Volvo 2030-ra teljesen elektromosra váltja kínálatát, és befejezi a belső égésű motoros autók gyártását – még hat évük van a terv végrehajtására.

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

2020-ban még csak kevesebb, mint 5000 villanyautót (BEV) adott el a Volvo a világon, ami a teljes forgalmának még az 1 százalékát sem tette ki. Három évvel később már 113 ezer tisztán elektromos autót értékesítettek, ami a teljes darabszám 16 százalékát jelentette.

A konnektoros hibridek (PHEV) eközben 110 ezerről 152 ezerre növekedtek, arányuk pedig 17-ről 21 százalékra nőtt a cégen belül. A Volvo EX30 forgalmazásának kezdetével viszont gyakorlatilag csak idő, no meg gyártási kapacitás kérdése, hogy a márka tisztán elektromos autóinak eladásai mikor előzik be a hibrideket.

Az elmúlt három évben a hagyományos autók aránya 82-ről 62 százalékra esett vissza a cég eladásain belül, miközben a vállalat értékesítései általában véve is növekedtek.

A regionális bontásból egyértelműen kiderül, hogy Európa a cég fő piaca - a tisztán elektromos típusok a kontinensen egyébként most már a Volvo eladásainak több, mint negyedét adták, a konnektoros hibridekkel együtt pedig 59 százalékot tettek ki. A BEV modellek számai ugyanakkor egy év alatt 65 százalékkal nőttek, míg a PHEV portfolió 8 százalékos javulással tetőzni látszik.

A kínai szerény teljesítmény kapcsán nehéz eldönteni, hogy a helyiek ennyire nem vevők a svéd márka kínálatára, vagy inkább arról van szó, hogy a Geely stratégiája az európai és amerikai fókusz a márka kapcsán, elkerülendő a házi versenyt olyan márkáival, mint a Zeekr, amelyek ezzel pont ellentétes területi elosztást mutatnak.

Amerikában a márka sikeresen lovagolta meg a villanyautós eladások felpörgését - az elektromos piac 50 százalék felett növekedett, de a Volvo meg majdnem duplázott.

Jön a Volvo első villanyszedánja

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.