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
auto
2024. 05. 03. péntek

Különleges terepjáró változatot mutatott be Q8 e-tron sportterepjárójából az Audi, amelyet a Dakar-ralira tervezett hibrid meghajtású RS Q e-tron versenyautó inspirált.

Az off-road képességek felturbózása érdekében az alapmodellt, azaz a Q8 advanced 55 e-tron quattrót 31 milliméterrel megemelték, és kifejezetten laza talajon való jobb kezelhetőségre fejlesztett General Grabber AT3 all-terrain abroncsokat szereltek rá. Az alapbeállításként 206 milliméteres hasmagasság nagyobb sebességnél csökken, 85 km/h-nál például 15 mm-rel, 100-as tempónál 17 mm-rel, 120 km/h-s száguldásnál pedig 23 mm-rel ereszkedik az autó, így optimalizálva a stabilitást, aerodinamikát, és hatótávot. A gázlómélység 300 mm.

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

A Q8 e-tron edition Dakar három színben (Siam Beige metál, Mythos Black metál, és Magnetic Gray) választható, a Singleframe hűtőmaszk minden esetben a jármű színét kapja. A verzió különlegessége, hogy nyitott sofőrajtó esetén az alul található LED fények az „edition Dakar” szavakat vetítik az útra.

A villanyautóhoz ezen felül speciális matricázás is választható, amely szándékosan nem fedi le a teljes karosszériafelületet, ezáltal egy autentikus, „kopottas” megjelenést kölcsönözve a járműnek. Ez a speciális fólia azonban limitált, és csupán 99 példányhoz elérhető.

Az alapmodell hajtásrendszerén nem módosítottak, így tehát két villanymotor együttesen legfeljebb 300 kW leadására képes (Boost módban), 664 Nm forgatónyomaték mellett. Nulláról száz km/h-ra 5,9 másodperc alatt ért fel az autó, ez egy tizeddel lassabb a speciális terepgumik miatt, mint normál abroncsokkal. A bruttó 114, nettó 106 kWh-s akkucsomag 487 km WLTP hatótávolságra elég.

Az autó 2024 első negyedévétől rendelhető, Németországban körülbelül 120.000 euróról, átszámítva mintegy 45,3 millió forintról indul majd a vételára.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.