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 Rekord 2023-as értékesítési adatokról számolt be a Volvo Cars, de ami minket ennél is jobban érdekel, 70 százalékkal nőttek a villanyautóik eladásai. Autóik 16 százaléka volt tisztán elektromos. Visszaszámolás A Volvo 2030-ra teljesen elektromosra váltja kínálatát, és befejezi a belső égésű motoros autók gyártását – még hat évük van a terv végrehajtására. 2020-ban még csak kevesebb, mint 5000 villanyautót (BEV) adott el a Volvo a világon, ami a teljes forgalmának még az 1 százalékát sem tette ki. Három évvel később már 113 ezer tisztán elektromos autót értékesítettek, ami a teljes darabszám 16 százalékát jelentette. A konnektoros hibridek (PHEV) eközben 110 ezerről 152 ezerre növekedtek, arányuk pedig 17-ről 21 százalékra nőtt a cégen belül. A Volvo EX30 forgalmazásának kezdetével viszont gyakorlatilag csak idő, no meg gyártási kapacitás kérdése, hogy a márka tisztán elektromos autóinak eladásai mikor előzik be a hibrideket. Az elmúlt három évben a hagyományos autók aránya 82-ről 62 százalékra esett vissza a cég eladásain belül, miközben a vállalat értékesítései általában véve is növekedtek. A regionális bontásból egyértelműen kiderül, hogy Európa a cég fő piaca - a tisztán elektromos típusok a kontinensen egyébként most már a Volvo eladásainak több, mint negyedét adták, a konnektoros hibridekkel együtt pedig 59 százalékot tettek ki. A BEV modellek számai ugyanakkor egy év alatt 65 százalékkal nőttek, míg a PHEV portfolió 8 százalékos javulással tetőzni látszik. A kínai szerény teljesítmény kapcsán nehéz eldönteni, hogy a helyiek ennyire nem vevők a svéd márka kínálatára, vagy inkább arról van szó, hogy a Geely stratégiája az európai és amerikai fókusz a márka kapcsán, elkerülendő a házi versenyt olyan márkáival, mint a Zeekr, amelyek ezzel pont ellentétes területi elosztást mutatnak. Amerikában a márka sikeresen lovagolta meg a villanyautós eladások felpörgését - az elektromos piac 50 százalék felett növekedett, de a Volvo meg majdnem duplázott. Jön a Volvo első villanyszedánja Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!