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
auto
2024. 05. 03. péntek

70 százalékkal növelte villanyautó eladásait a Volvo

elektromos autó piac

Rekord 2023-as értékesítési adatokról számolt be a Volvo Cars, de ami minket ennél is jobban érdekel, 70 százalékkal nőttek a villanyautóik eladásai.

Autóik 16 százaléka volt tisztán elektromos.

Visszaszámolás

A Volvo 2030-ra teljesen elektromosra váltja kínálatát, és befejezi a belső égésű motoros autók gyártását – még hat évük van a terv végrehajtására.

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

2020-ban még csak kevesebb, mint 5000 villanyautót (BEV) adott el a Volvo a világon, ami a teljes forgalmának még az 1 százalékát sem tette ki. Három évvel később már 113 ezer tisztán elektromos autót értékesítettek, ami a teljes darabszám 16 százalékát jelentette.

A konnektoros hibridek (PHEV) eközben 110 ezerről 152 ezerre növekedtek, arányuk pedig 17-ről 21 százalékra nőtt a cégen belül. A Volvo EX30 forgalmazásának kezdetével viszont gyakorlatilag csak idő, no meg gyártási kapacitás kérdése, hogy a márka tisztán elektromos autóinak eladásai mikor előzik be a hibrideket.

Az elmúlt három évben a hagyományos autók aránya 82-ről 62 százalékra esett vissza a cég eladásain belül, miközben a vállalat értékesítései általában véve is növekedtek.

A regionális bontásból egyértelműen kiderül, hogy Európa a cég fő piaca - a tisztán elektromos típusok a kontinensen egyébként most már a Volvo eladásainak több, mint negyedét adták, a konnektoros hibridekkel együtt pedig 59 százalékot tettek ki. A BEV modellek számai ugyanakkor egy év alatt 65 százalékkal nőttek, míg a PHEV portfolió 8 százalékos javulással tetőzni látszik.

A kínai szerény teljesítmény kapcsán nehéz eldönteni, hogy a helyiek ennyire nem vevők a svéd márka kínálatára, vagy inkább arról van szó, hogy a Geely stratégiája az európai és amerikai fókusz a márka kapcsán, elkerülendő a házi versenyt olyan márkáival, mint a Zeekr, amelyek ezzel pont ellentétes területi elosztást mutatnak.

Amerikában a márka sikeresen lovagolta meg a villanyautós eladások felpörgését - az elektromos piac 50 százalék felett növekedett, de a Volvo meg majdnem duplázott.

Jön a Volvo első villanyszedánja

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.