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 Rekord 2023-as értékesítési adatokról számolt be a Volvo Cars, de ami minket ennél is jobban érdekel, 70 százalékkal nőttek a villanyautóik eladásai. Autóik 16 százaléka volt tisztán elektromos. Visszaszámolás A Volvo 2030-ra teljesen elektromosra váltja kínálatát, és befejezi a belső égésű motoros autók gyártását – még hat évük van a terv végrehajtására. 2020-ban még csak kevesebb, mint 5000 villanyautót (BEV) adott el a Volvo a világon, ami a teljes forgalmának még az 1 százalékát sem tette ki. Három évvel később már 113 ezer tisztán elektromos autót értékesítettek, ami a teljes darabszám 16 százalékát jelentette. A konnektoros hibridek (PHEV) eközben 110 ezerről 152 ezerre növekedtek, arányuk pedig 17-ről 21 százalékra nőtt a cégen belül. A Volvo EX30 forgalmazásának kezdetével viszont gyakorlatilag csak idő, no meg gyártási kapacitás kérdése, hogy a márka tisztán elektromos autóinak eladásai mikor előzik be a hibrideket. Az elmúlt három évben a hagyományos autók aránya 82-ről 62 százalékra esett vissza a cég eladásain belül, miközben a vállalat értékesítései általában véve is növekedtek. A regionális bontásból egyértelműen kiderül, hogy Európa a cég fő piaca - a tisztán elektromos típusok a kontinensen egyébként most már a Volvo eladásainak több, mint negyedét adták, a konnektoros hibridekkel együtt pedig 59 százalékot tettek ki. A BEV modellek számai ugyanakkor egy év alatt 65 százalékkal nőttek, míg a PHEV portfolió 8 százalékos javulással tetőzni látszik. A kínai szerény teljesítmény kapcsán nehéz eldönteni, hogy a helyiek ennyire nem vevők a svéd márka kínálatára, vagy inkább arról van szó, hogy a Geely stratégiája az európai és amerikai fókusz a márka kapcsán, elkerülendő a házi versenyt olyan márkáival, mint a Zeekr, amelyek ezzel pont ellentétes területi elosztást mutatnak. Amerikában a márka sikeresen lovagolta meg a villanyautós eladások felpörgését - az elektromos piac 50 százalék felett növekedett, de a Volvo meg majdnem duplázott. Jön a Volvo első villanyszedánja Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!