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 Egyre közelebb van a bevezetéshez a Nio alacsonyabb árkategóriába tervezett új márkája, amely az Alps fantázianevet kapta. Most egy érdekes részlet derült ki. Új chippel, lézer nélkül A Nio is készül az önvezetés korszakára, és eddig úgy tudtuk, ők is ahhoz a táborhoz tartoznak, amely LiDAR szenzorokat tart szükségesnek. Ennek megfelelően a saját márkanév alatt forgalmazott nyolc típusát az Aquila Super Sensing nevű szenzorcsomaggal szereli, amelynek része a lézeres berendezés is. A CnEVPost viszont a kínai HiEV nevű oldalra hivatkozva a napokban arról számolt be, hogy az egy árkategóriával alacsonyabb osztályba szánt Alps modellekből kimarad a LiDAR. Az olcsóbb márka önvezető rendszerét egyetlen Nvidia Orin X chip fogja adni, szemben a Nio márka autóinak négy ilyen SoC-t használó Adam névre keresztelt számítógépével. A négy Orin SoC-t használó Adam. Hogy az egy darab Orin X egyébként elég lenne-e a teljes, 33 szenzorból álló Aquila csomaghoz, azt nem tudjuk, elképzelhető, hogy már a számítási teljesítmény miatt is csökkenteni kell az érzékelők számát, de maga a LiDAR szenzor elhagyása is megtakarítást jelent az olcsóbb almárka autóiban. A lepel alatt az Alps első modellje, amely az év második felében érkezhet. Forrás: CnEVPost A 2025-re tervezett felső kategóriás Nio ET9 egyébként már az Nvidia chipeket is a saját fejlesztésű, 5 nm csíkszélességgel gyártott Shenji NX9031 SoC-ra cseréli, de állítólag később az Alps autói is megkaphatják majd a saját szilíciumot. Az Alps autói egyébként állítólag ugyanúgy a következő generációs NT 3.0 platformra épülnek majd, mint a Nio ET9. Itt a NIO új csúcsmodellje Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!