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 Nem maradt következmények nélkül az az évtizedekig folyó csalássorozat, melynek során a Daihatsu meghamisította egyes autótípusai töréstesztjeinek eredményeit. Az anyavállalat leváltotta a teljes vezetőséget. Felügyelet alatt Ahogy arról december végén beszámoltunk, évtizedeken át tartó csalássorozatot tárt fel a Toyota egy belső vizsgálata a Daihatsunál, amely a világ legnagyobb autógyártójának leányvállalata. A márkánál ugyanis éveken át meghamisították miniautóik töréstesztjeinek eredményeit, és a valóságban sokkal kevésbé biztonságos autókat aztán a saját márkanév mellett a Mazda és a Toyota színeiben is forgalmazták. Hatalmas a botrány a Daihatsunál – a Toyota több modell forgalmazását azonnal leállította A botrányt nem sokkal később egy másik bejelentés követte, amely a cég egyes dízelmotorjainak valótlan teljesítményadatairól szólt, és amelynek következtében több motorváltozat kiszállításait is felfüggesztették. Készülőben a Toyota dízelbotránya? Sato Koji, az autógyártó vezérigazgatója a sorozatos botrányok után a sajtó előtt kért bocsánatot a cég partnereitől és ügyfeleitől, és nemcsak a hibákat elkövető alkalmazottakat, hanem a menedzsmentet is felelőssé tette a történtekért. Másnap a Toyota volt vezérigazgatója, a felügyelőbizottság jelenlegi elnöke, Toyoda Akio tartott egy a cég víziójáról szóló tájékoztatót a média és 17 Toyota leányvállalat képviselői előtt. A Toyota renoméját megtépázó esetek természetesen nem maradhattak személyi következmények nélkül, így most bejelentették, hogy menesztették a Daihatsu teljes vezetőségét, és reformokat jelentettek be a vállalatnál. A leányvállalat vezetését március 1-től a Toyota eddigi Dél-Amerikáért felelős igazgatója veszi át, de távozik a felügyelőbizottság elnöke is – utóbbi pozíció meg is szűnik, ahogy az anyavállalat közvetlen felügyelet alá vonja a céget. A cég új alelnöke a Lexus elektrifikációs projektjének eddigi vezetője, igazgatója pedig egy másik Toyota felső vezető lesz. Újrakezdés Decemberben a Toyota azonnali hatállyal leállította a Daihatsu összes modelljének gyártását és kiszállításait, de február 26-ig ezt a zárlatot teljesen feloldják. A szóban forgó modelleket Európában nem forgalmazzák, így minket a leállás és a kiszállítások késései közvetlenül nem érintenek. Áprilisban pedig bejelentik a vállalat újraszervezésének eredményét, az új struktúrákat és vezetőket is – írja az Autombilwoche. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!