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 Nem maradt következmények nélkül az az évtizedekig folyó csalássorozat, melynek során a Daihatsu meghamisította egyes autótípusai töréstesztjeinek eredményeit. Az anyavállalat leváltotta a teljes vezetőséget. Felügyelet alatt Ahogy arról december végén beszámoltunk, évtizedeken át tartó csalássorozatot tárt fel a Toyota egy belső vizsgálata a Daihatsunál, amely a világ legnagyobb autógyártójának leányvállalata. A márkánál ugyanis éveken át meghamisították miniautóik töréstesztjeinek eredményeit, és a valóságban sokkal kevésbé biztonságos autókat aztán a saját márkanév mellett a Mazda és a Toyota színeiben is forgalmazták. Hatalmas a botrány a Daihatsunál – a Toyota több modell forgalmazását azonnal leállította A botrányt nem sokkal később egy másik bejelentés követte, amely a cég egyes dízelmotorjainak valótlan teljesítményadatairól szólt, és amelynek következtében több motorváltozat kiszállításait is felfüggesztették. Készülőben a Toyota dízelbotránya? Sato Koji, az autógyártó vezérigazgatója a sorozatos botrányok után a sajtó előtt kért bocsánatot a cég partnereitől és ügyfeleitől, és nemcsak a hibákat elkövető alkalmazottakat, hanem a menedzsmentet is felelőssé tette a történtekért. Másnap a Toyota volt vezérigazgatója, a felügyelőbizottság jelenlegi elnöke, Toyoda Akio tartott egy a cég víziójáról szóló tájékoztatót a média és 17 Toyota leányvállalat képviselői előtt. A Toyota renoméját megtépázó esetek természetesen nem maradhattak személyi következmények nélkül, így most bejelentették, hogy menesztették a Daihatsu teljes vezetőségét, és reformokat jelentettek be a vállalatnál. A leányvállalat vezetését március 1-től a Toyota eddigi Dél-Amerikáért felelős igazgatója veszi át, de távozik a felügyelőbizottság elnöke is – utóbbi pozíció meg is szűnik, ahogy az anyavállalat közvetlen felügyelet alá vonja a céget. A cég új alelnöke a Lexus elektrifikációs projektjének eddigi vezetője, igazgatója pedig egy másik Toyota felső vezető lesz. Újrakezdés Decemberben a Toyota azonnali hatállyal leállította a Daihatsu összes modelljének gyártását és kiszállításait, de február 26-ig ezt a zárlatot teljesen feloldják. A szóban forgó modelleket Európában nem forgalmazzák, így minket a leállás és a kiszállítások késései közvetlenül nem érintenek. Áprilisban pedig bejelentik a vállalat újraszervezésének eredményét, az új struktúrákat és vezetőket is – írja az Autombilwoche. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!