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 Ahogy arról tavaly decemberben beszámoltunk, 2023 december 15-től új állami támogatási rendszert vezetett be Franciaország az elektromos átállás támogatására, amely nemcsak pénzzel, de a kevésbé tehetősek számára rendkívül olcsó lízinggel is segíti a vásárlást. Ez utóbbi megoldás annyira népszerű lett, hogy a kifejezetten erre szánt 1,5 milliárd eurós keret már ki is merült. Roham Az új francia program lényegi elemei között a 2,4 tonnás súlyhatár és a kevesebb mint 47.000 eurós vételár mellett fontos szerepet kapott egy újfajta pontozási rendszer, amely a jármű gyártásának és szállításának CO2 lábnyoma alapján diszkvalifikálta a piacon lévő kocsik harmadát, praktikusan a Kínában gyártott típusokat, így például a Dacia Springet, a Volvo EX30-at és az országban korábban listavezető Tesla Model 3-at is.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 Akkor cikküknben még csak viccelődtünk azzal, hogy milyen kínai válaszlépések lehetnek erre, de ma már a francia szeszipar bizonyosan nem mosolyog. Azóta ugyanis az ázsiai ország is hasonló lépésre szánta el magát, és véletlenül épp a francia brandy esetén érzik úgy, hogy dömping árakkal dolgoznak a gyártók, ezért január elején vizsgálatot kezdtek az ügyben, aminek hatására két neves szeszgyártó részvényei 10-20 százalékot estek – igaz az árfolyamok azóta már magukhoz tértek. A döntés mögött a francia támogatás mellett valószínűleg az EU-nak a kínai villanyautó-gyártás állami támogatását firtató vizsgálata is szerepet játszik, ezekre lehet válasz. A támogatás egyik eleme, a vásárló jövedelmétől függően, 5000, illetve 7000 eurós engedményt jelent az autó árából, de volt egy újszerű és állítólag nagyon népszerű eleme: a legszegényebbeknek nagyon kedvező lízinget biztosítottak, amelyen keresztül egyes típusokat havi 100, pár drágább modellt pedig 150 eurós díjért el lehetett hozni. A Peugeot legutóbbi E-Lion napján a francia gyártó például arról számolt be, hogy csak tőlük már 12.000 villanyautót vásároltak ezen a lízingprogramon keresztül. A francia kormány eredetileg 20.000 lízingszerződéssel számolt az idei évre, de, mostanáig az eredetileg várt mennyiség több mint kétszeresét, 50.000 igényt jelentettek be az igen kedvező lehetőségre. Így a programot az idei évre felfüggesztették. Az ígéret szerint azonban a lízinges megoldás 2025-ben folytatódni fog. A másik, egymilliárd eurós kerettel működő készpénzes 5000, illetve 7000 eurós támogatás egyelőre nem állt le, de két jelentős változást jelentettek be. A szerényebb jövedelműek magasabb támogatási összege érintetlen maradt, de a jövedelem alapján, a háztartások felső 50 százalékába tartozó vásárlóknak 5000 helyett már csak 4000 euró jár. Emellett a vállalkozások a személyautók vásárlásához a továbbiakban nem kapnak kormányzati segítséget, de a kishaszongépjárművekhez továbbra is igénybe vehetnek 1000 eurós támogatást. Franciaország beleszáll a kínai villanyautókba Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!