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 A Mercedes-Benz egyike volt azoknak az autógyártóknak, amelyek önszorgalomból az Európai Unió 2035-ös céldátumánál is korábbi elektromos átállást határoztak el. Most belassítanak. Lassabb átmenet Az egy évvel korábbihoz képest a tavalyi évben 73 százalékkal többet, egészen pontosan 222.600 villanyautót adott el a Mercedes 2023-ban, így elsőre furcsának tűnhet, miért lassít most a német prémium gyártó a tempón. Valószínűleg azonban a vállalat vezetésének ennél jóval több adata van vásárlóik preferenciáiról, és mostanra már egész jól láthatják azt is, merre haladnak a megrendelések a 2024-es kiszállítások tekintetében. A villanyautók növekedése dobja fel a Mercedes-Benz stagnáló eladásait Ahogy arról már többször írtunk, a legtöbb hagyományos autógyártónál a COVID-ot követő ellátási lánc problémák miatt jelentősen feltorlódtak a megrendelések 2021-2022-ben, így a 2023-as eladási adatok nem annyira az akkori keresletet, sokkal inkább a korábbi évek felgyűlt igényeit mutatják. Ezzel párhuzamosan viszont több nagy európai gyártótól, illetve kereskedői hálózatuktól hallottuk azt az elmúlt évben, hogy a friss megrendelések jelentős csökkenését tapasztalják. Hogy ez a Mercedesre is igaz-e azt majd az idei értékesítési számok megmondják, de azt már tudjuk, hogy a vállalatnál az általuk kiemelten kezelt árbevétel-arányos nyereség csökkenését prognosztizálják, amely tavaly még 15,1% volt, idén viszont a személyautóknál 10-12 százalék közé fog esni – írja a Reuters. A hírportál megemlíti, hogy az autógyártó vezérigazgatója már tavaly év vége felé figyelmeztetett, hogy nem valószínű, hogy tartani tudják azt a tervet, hogy 2030-ra már minden Európában értékesített autójuk tisztán elektromos legyen. Tavaly az európai eladások 11 százaléka volt villanyautó, ami elmarad az autópiac 15,7 százalékos átlagától. A vállalat korábban azt tervezte, hogy 2025-re az eladásai 50 százaléka lehet hibrid, vagy elektromos, de ezt most állítólag eltolták öt évvel, és már csak 2030-ra tartják elérhetőnek a célt. Így a Mercedes most azt tervezi, hogy a korábban prognosztizáltnál tovább tartja gyártásban a belső égésű motorokat, és 2027-re a teljes hagyományos kínálat megújul, így ezek a fejlesztések a 2030-as években is versenyképesen tarthatják a benzines és dízel portfóliót. A BMW és a Mercedes-Benz is örül magyar sikereinek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!