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 A Mercedes-Benz egyike volt azoknak az autógyártóknak, amelyek önszorgalomból az Európai Unió 2035-ös céldátumánál is korábbi elektromos átállást határoztak el. Most belassítanak. Lassabb átmenet Az egy évvel korábbihoz képest a tavalyi évben 73 százalékkal többet, egészen pontosan 222.600 villanyautót adott el a Mercedes 2023-ban, így elsőre furcsának tűnhet, miért lassít most a német prémium gyártó a tempón. Valószínűleg azonban a vállalat vezetésének ennél jóval több adata van vásárlóik preferenciáiról, és mostanra már egész jól láthatják azt is, merre haladnak a megrendelések a 2024-es kiszállítások tekintetében. A villanyautók növekedése dobja fel a Mercedes-Benz stagnáló eladásait Ahogy arról már többször írtunk, a legtöbb hagyományos autógyártónál a COVID-ot követő ellátási lánc problémák miatt jelentősen feltorlódtak a megrendelések 2021-2022-ben, így a 2023-as eladási adatok nem annyira az akkori keresletet, sokkal inkább a korábbi évek felgyűlt igényeit mutatják. Ezzel párhuzamosan viszont több nagy európai gyártótól, illetve kereskedői hálózatuktól hallottuk azt az elmúlt évben, hogy a friss megrendelések jelentős csökkenését tapasztalják. Hogy ez a Mercedesre is igaz-e azt majd az idei értékesítési számok megmondják, de azt már tudjuk, hogy a vállalatnál az általuk kiemelten kezelt árbevétel-arányos nyereség csökkenését prognosztizálják, amely tavaly még 15,1% volt, idén viszont a személyautóknál 10-12 százalék közé fog esni – írja a Reuters. A hírportál megemlíti, hogy az autógyártó vezérigazgatója már tavaly év vége felé figyelmeztetett, hogy nem valószínű, hogy tartani tudják azt a tervet, hogy 2030-ra már minden Európában értékesített autójuk tisztán elektromos legyen. Tavaly az európai eladások 11 százaléka volt villanyautó, ami elmarad az autópiac 15,7 százalékos átlagától. A vállalat korábban azt tervezte, hogy 2025-re az eladásai 50 százaléka lehet hibrid, vagy elektromos, de ezt most állítólag eltolták öt évvel, és már csak 2030-ra tartják elérhetőnek a célt. Így a Mercedes most azt tervezi, hogy a korábban prognosztizáltnál tovább tartja gyártásban a belső égésű motorokat, és 2027-re a teljes hagyományos kínálat megújul, így ezek a fejlesztések a 2030-as években is versenyképesen tarthatják a benzines és dízel portfóliót. A BMW és a Mercedes-Benz is örül magyar sikereinek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!