PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Megjelent Kínában a Yangwang U9, az a tisztán elektromos hipersportautó, mely az elmúlt hetekben az 1300 lóerő körüli teljesítményével került be a hírekbe. A BYD prémium villanyautókra specializálódótt márkájának bestiája 1,68 millió kínai jüan, átszámítva körülbelül 83,8 millió forint ellenében lehet a vásárlóé. A vasárnap tartott sanghaji eseményen egyelőre egyetlen változatban vezették be a piacra a kétszemélyes hiperautót. A 4966 mm hosszú, 2029 mm széles, 1295 mm magas, és 2900 mm tengelytávolságú U9-ben négy villanymotor dolgozik, egyenként 240 kW-tal, az így kapott 960 kW csúcsteljesítmény pedig 1287 lóerőnek felel meg. Gyorsításkor 1680 Nm nyomaték szabadul fel, így teljesen álló helyzetből 100 km/h-ra 2,36 másodperc alatt felgyorsulhat az autó, a végsebesség pedig 309 km/h. Az U9 energiáját a BYD Blade LFP kémiás akkumulátora tárolja 80 kWh kapacitással. Egy ilyen erős sportautó ennyi elektromosságot gyorsan felzabál: a kínai CLTC szabvány szerint 465 kilométer a hatótávolság, a valóságban azonban ez aligha több 300 kilométernél. A 800V-os rendszer villámtöltési képessége azonban ezt némileg kompenzálja, sőt, a járművet két töltőcsatlakozóval szerelték fel, így egyszerre két töltőoszlopról képes energiát felvenni. A gyártó elmondása szerint 30% és 80% között alig 10 perc a töltési idő, egy erre alkalmas töltőállomáson pedig akár 500 kW-ra is felkúszhat a töltési teljesítmény. Mint korábban beszámoltunk róla, az U9 a DiSus-X felfüggesztésnek köszönhetően olyan látványos mozdulatokra is képes, mint az ugrálás, tankfordulás, vagy háromkerekezés – ezeket a tulajdonos a különböző előre betelepített programok egyikének kiválasztásával indíthatja el. Az utastér kifejezetten egyszerű, a sofőr és az utasa előtt is egy-egy 10,25 colos képernyő fekszik, emellett pedig a középkonzolon egy nagyobb, 12,3 colos érintőkijelző segíti a tulajdonost a jármű funkcióinak vezérlésében. Az U9 a második modell a tavaly tavasszal elindított Yangwang márkajelzése alatt, testvére, az U8 egy off-road prémium SUV, amelyet a ma kezdődő Genfi Autószalonon az európai érdeklődők is megtekinthetnek. Ezeket az új modelleket hozza Európába a BYD Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!