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
auto
2024. 07. 27. szombat

Táncoló fenevad: megjelent a kínaiak iszonyatosan erős elektromos hiperautója

Megjelent Kínában a Yangwang U9, az a tisztán elektromos hipersportautó, mely az elmúlt hetekben az 1300 lóerő körüli teljesítményével került be a hírekbe. A BYD prémium villanyautókra specializálódótt márkájának bestiája 1,68 millió kínai jüan, átszámítva körülbelül 83,8 millió forint ellenében lehet a vásárlóé.

A vasárnap tartott sanghaji eseményen egyelőre egyetlen változatban vezették be a piacra a kétszemélyes hiperautót. A 4966 mm hosszú, 2029 mm széles, 1295 mm magas, és 2900 mm tengelytávolságú U9-ben négy villanymotor dolgozik, egyenként 240 kW-tal, az így kapott 960 kW csúcsteljesítmény pedig 1287 lóerőnek felel meg. Gyorsításkor 1680 Nm nyomaték szabadul fel, így teljesen álló helyzetből 100 km/h-ra 2,36 másodperc alatt felgyorsulhat az autó, a végsebesség pedig 309 km/h.

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

Az U9 energiáját a BYD Blade LFP kémiás akkumulátora tárolja 80 kWh kapacitással. Egy ilyen erős sportautó ennyi elektromosságot gyorsan felzabál: a kínai CLTC szabvány szerint 465 kilométer a hatótávolság, a valóságban azonban ez aligha több 300 kilométernél. A 800V-os rendszer villámtöltési képessége azonban ezt némileg kompenzálja, sőt, a járművet két töltőcsatlakozóval szerelték fel, így egyszerre két töltőoszlopról képes energiát felvenni. A gyártó elmondása szerint 30% és 80% között alig 10 perc a töltési idő, egy erre alkalmas töltőállomáson pedig akár 500 kW-ra is felkúszhat a töltési teljesítmény.

Mint korábban beszámoltunk róla, az U9 a DiSus-X felfüggesztésnek köszönhetően olyan látványos mozdulatokra is képes, mint az ugrálás, tankfordulás, vagy háromkerekezés – ezeket a tulajdonos a különböző előre betelepített programok egyikének kiválasztásával indíthatja el.

Az utastér kifejezetten egyszerű, a sofőr és az utasa előtt is egy-egy 10,25 colos képernyő fekszik, emellett pedig a középkonzolon egy nagyobb, 12,3 colos érintőkijelző segíti a tulajdonost a jármű funkcióinak vezérlésében.

Az U9 a második modell a tavaly tavasszal elindított Yangwang márkajelzése alatt, testvére, az U8 egy off-road prémium SUV, amelyet a ma kezdődő Genfi Autószalonon az európai érdeklődők is megtekinthetnek.

Ezeket az új modelleket hozza Európába a BYD

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.