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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Kínában már megújult és olcsóbb lett a BYD egyik legnépszerűbb kisautója

elektromos autó

A BYD nem igazán a villanyautó konkurenciával foglalkozik, ők csak járulékos áldozatok abban a harcban, amelyet a belső égésű motoros versenytársak ellen vív.

Az új Dolphin két fontos fegyverténnyel lett gazdagabb.

A delfin éve

A BYD Dolphin hazánkban is népszerű villanyautó lehet a 11 millió forint alatti induló árával, Kínában azonban már most is a piacvezető márka negyedik legnépszerűbb típusa, amelyből csak tavaly 367 ezer fogyott.

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

A CnEVPost most arról számolt be, hogy a napokban befejeződött nagy, több napos ünnepet, a kínai újévet követően az autógyártó bemutatta a típus frissített változatát, amely még olcsóbb is lett.

Külsőre túl sok különbséget nem vettünk észre a fotókon, talán csak az első lökhárítót szabták át, kicsit határozottabb, markánsabb éleket kapott. A korábban a hazai piacon öt változatban forgalmazott típus mostantól négy variánsban érhető el, a belépő szint pedig szerényebb hatótáv mellett 15 százalékkal alacsonyabb áron kerül forgalomba.

Az új Dolphin Glory Editiont mostantól 100 ezer jüan alatt, nagyjából ötmillió forinttól lehet megvásárolni, a hazai csúcsváltozat pedig 6,5 millió forintnak megfelelő kínai valutába kerül. A legolcsóbb modell 302 kilométeres CLTC hatótávval rendelkezik, ami a nálunk használatos WLTP-ben kifejezve biztosan 300 alatti szám lenne.

Az árcsökkentés ellenére a felszereltség és a technika állítólag jobb lett. A kínai villanyautós oldal beszámolója szerint a gyártó jobb futóművet, jobban állítható kormánykereket, szellőztetett üléseket és vezeték nélküli telefontöltőt is kapott.

Hogy még vonzóbb legyen a modell, akik a hónap végéig rendelik meg, két évig nulla százalékos kamatot fizetnek, 2000 jüant kapnak régi autójukért, és a gyártó ingyen telepít nekik egy terítésmentesen biztosított falitöltőt is.

Ünnepélyesen megnyílt a harmadik magyarországi BYD szalon

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.