559.800 jüanos, átszámítva körülbelül 28,6 millió forintos indulóáron jelent meg a kínai autópiacon a Li Auto tisztán elektromos egyterűje, a hétszemélyes Mega. Az újdonság vásárlói nem csupán hatalmas utasteret, hanem bőséges technológiai felszereltséget, és elképesztően gyors töltést is kapnak. A kínai villanyautó azonnal felhívja magára a figyelmet a futurisztikus formájával, melyet az autó hátulján meredeken lecsapott hosszú tetővonal határoz meg. Az áramvonalas tervezésnek köszönhetően a modell légellenállási együtthatója 0,215 Cd, amely a legalacsonyabb az egyterűek között, de még a Porsche Taycan 0,22-es értékénél is kisebb.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 A jármű hosszában 5350 mm-re nyújtózik, 1965 mm széles, 1850 mm magas, tengelytávolsága pedig 3300 mm. Az utastérben 2+2+3 üléselrendezésben utazhatnak az utasok. A műszerfalon két jókora, 15,7 colos képernyő kapott helyet, így az anyósülés utasa sem marad szórakozás nélkül. Emellett egy keskeny érintőkijelző a kormánykerékre is felkerült, továbbá Head-Up Display is dolgozik az autóban. Masszázsülések, 21 hangszóró, két 50 W-os vezeték nélküli okostelefon-töltő, 17 colos kijelzők a második sor utasainak, hűtő, kihajtható asztal, valamint ülésfűtés is kényelmesebbé és szórakoztatóbbá teszi az utazást. A Mega AD Max vezetéstámogató rendszerét egy LiDAR, 11 kamera, 12 ultrahangos radar, és egy milliméter hullámhosszú radar támogatja. A villanyautót két motor hajtja együttesen 400 kW teljesítménnyel és 542 Nm nyomatékkal. A 245 kW-os hátsó állandó mágneses szinkronmotor, és a 155 kW-os aszinkron indukciós motor együttes erejének köszönhetően a 2,7 tonnás modell 5,5 másodperc alatt felgyorsul nulláról száz km/h-ra. A Qilin 5C akkumulátor a CATL-től származik, a 102,7 kWh-s kapacitás a kínai CLTC szabvány szerint 710 km hatótávra elegendő – az európai WLTP szerint ezt nagyjából 560 km-re saccolnánk. A Mega legizgalmasabb tulajdonsága a villámgyors töltése: a töltési teljesítmény képes akár 520 kW-ra is emelkedni, és a gyártó adatai szerint 10%-ról 80%-ra akár mindössze 10 perc alatt feltölthető az aksi – ezt egyébként egy, a közösségi médiára feltöltött videó is alátámasztja. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/03/2024-03-03-li-auto-mega-toltes-01.mp4 Hogy ezt a kiemelkedő képességet a vásárlók maximálisan kihasználhassák, a Li Auto megkezdte saját töltőoszlopainak telepítését Kínában, s az idei év végére várhatóan 2000 állomást kapcsol be. A Li Mega kiszállításai március 11-én indulnak. A gyártó arra számít, hogy terméke a legkelendőbb modell lesz az 500.000 jüan feletti autók piacán. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!