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 Közzétette a márciusi újautó-eladások adatait a norvég Közúti Közlekedési Információs Rendszer (OFV). Ezek alapján az országban összesen értékesített 9750 darab nullkilométeres személyautóból 8709 volt tisztán elektromos. Ez a piac 89,3 százaléka. Amennyiben a mindössze 210 darab eladott konnektoros hibridet is hozzávesszük, már 91,5 százalékra emelkedik az arány. Összességében persze szignifikáns visszaesést mutat a statisztika az előző év azonos időszakához képest: 2023 márciusában 19.366 új négykerekű talált gazdára, tehát közel kétszer ennyi, valamint az elmúlt 15 év márciusait megvizsgálva kijelenthető, hogy nem volt még ilyen gyenge hónap, mint a mostani. Igaz azonban, hogy tavaly még „csak” 86,8 százalékos piaci részesedést tudhattak magukénak a BEV (tisztán elektromos) autók, tehát arányaiban a nagyobb visszaesést a belső égésű motorral (is) hajtott járművek könyvelhettek el. A plug-in hibridek például közel 75%-kal bizonyultak kevésbé keresettnek a vásárlók körében. Az elmúlt hónapban mindössze 76 benzines (0,8%) és 198 dízelmotorral (2%) hajtott, valamint 557 öntöltő hibrid (5,7%) került első gazdájához. Érdekesség, hogy a most eladott 9750 példány szén-dioxid-kibocsátási átlaga mindössze 12,1 gramm kilométerenként. Bár gyenge lett, 2024 márciusa még mindig jobb számokat hozott, mint a február, amikor 7380 új személygépkocsit – ebből 6647 elektromosat – értékesítettek, bár az a hónap pont jobban sikerült, mint az egy évvel korábbi. Talán nem nagy meglepetés, de a legnépszerűbb típus a Tesla Model Y lett 1993 darabbal, ami a teljes piacot nézve 20,5 százalékos részesedést jelent, avagy minden ötödik eladott autó Norvégiában az amerikai crossover volt. Ehhez képest a második helyezett Toyota bZ4X már „csak” 800 értékesített modellel büszkélkedhet, a harmadik pedig a VW ID.4 lett 488 darabbal. A futottak még kategóriát a Volvo EX30 (384), a Volkswagen ID.3 (286), az Audi Q4 e-tron (281), illetve a Hyundai Kona (259) erősíti, de átlépte a kétszázas küszöböt az MG4, a Tesla Model 3 Highland, valamint a Nissan Leaf is. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!