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
auto
2024. 11. 21. csütörtök
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

A Rerev csapata összeállított egy listát a legjobban keresett prémiumkategóriás elektromos autókról. A sorrend a Google Keyword Planner (Google Ads Kulcsszótervező) keresési statisztikái alapján állt össze, így nem azt jelenti, hogy hányan vettek az adott típusból, egyszerűen csak azt látjuk, hány embert érdekelt egy adott modell – ami persze jó reklám, így jól hathat akár a későbbi, egyéb modellek eladására. Épp ezért lehetséges, hogy vannak olyan típusok, melyekből nem is lehetne annyit eladni, mint ahányan rájuk kerestek – mert annyira exkluzívak.

Lucid Air

Az egyik legkeresettebb autó 882 ezres darabszámmal a Lucid Air, mely egy teljesen amerikai fejlesztésű és gyártású négykerekű. A vállalat nem titkoltan a Tesla Model S sikerein felbuzdulva gondolta úgy, hogy tud egy még annál is jobb, érdekesebb típust készíteni, és a visszajelzéseket, illetve a töretlen érdeklődést tekintve ez úgy néz ki, sikerült is – igaz, a jóságnak megkérik az árát. Hazájában nettó 70 ezer dollártól kapható, ami jelen árfolyamon valamivel több mint 25 millió forint, ám például Németországban ugyanez a fapados Air Pure (hátsókerekes) verzió 85 ezer eurótól kapható, ami már 33,1 millió forint. A hárommotoros Air Sapphire 1235 lóerővel már csak legkevesebb 250 ezer eurótól (97,4 millió forint) vihető haza. Azért az alapváltozatot választóknak sincs miért szégyenkezniük, hisz 430 lóerőt és akár 747 kilométeres hatótávot is kapnak pénzükért cserébe, valamint akár 200 kW-os villámtöltési teljesítményt. Ezzel 320 kilométert 17 percnyi töltéssel szívhat magába a kocsi.

Porsche Taycan

A Porsche elektromos csúcsragadozója nem sokkal maradt le a Lucid szedánja mögött, ugyanis 810 ezer keresést tudhat magáénak. Talán közrejátszott az is, hogy jelenleg ez a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos szedán a Nürburgringen – bár ez a megállapítás a legújabb, Taycan Turbo GT versenypályás változatára érvényes. Az első modellek még 2019-ben kerültek a piacra, az újak közül jelenleg legkevesebb 99.400 dollártól (35,6 millió forinttól) vihető haza a legolcsóbb, míg a csúcsváltozatért 230 ezer dollárt (82,5 millió forintot) kérnek Amerikában. Már a belépő szinthez is jár 300 kW-os teljesítmény, 228 km/órás végsebesség és akár 270 kW-os villámtöltés.

Tesla Model S

Az igazi öregróka, amely a laikusok számára úgy tűnhet, hogy változtatások nélkül van piacon immáron több mint tíz éve, pedig két látványosabb frissítésen is átesett – a legutóbbi szinte generációváltásnak is betudható, ugyanis a külső mellett a belső és a technika egyaránt sokat változott. Ráadásul mindegy mennyi idős, még mindig igencsak népszerű a keresési listákon, ugyanis 654 ezren „gugliztak rá”, amivel kiérdemelte a harmadik helyet. Míg régebben többféle akkumérettel és motorerővel, valamint egyedi extrákkal lehetett kérni, mára leszűkült a kör a „sima” (Long Range) és a Plaid változatokra. Az olcsóbb 74.990 dolláron nyit (26,9 millió forint, míg nálunk 37,8 millió az alapár) kétmotoros meghajtással, 634 kilométeres WLTP szerinti hatótávval, 3,2 másodperces százas gyorsulással és 250 km/órás végsebességgel – tehát versenytársaihoz képest komolyabb teljesítményszinten –, megfelelő körülmények között ráadásul 250 kW-tal is tölthető.

Mercedes-Benz EQS

Hiába veszíti leggyorsabban ez a modell az értékét, ki ne vágyna a csillagmárkások zászlóshasjójának kényelmére? 353 ezer kereső biztosan kíváncsi volt rá, ugyanis ennyien néztek utána az S-osztály villanyosított verziójának. Az Egyesült Államokban 104.400 dollártól (37,5 millió forinttól) kapható, tehát nem olcsó, ráadásul sok dologban – motorerő, hatótáv stb. – kevesebbet ad, mint előbbi riválisai, a kényelem és luxus szavak így is ott lebegnek képzeletben közvetlenül a neve mögött.

Porsche Taycan Sport Turismo

Nem épp szedán, de Porsche, ráadásul Taycan, és még praktikus is – már amennyire egy 141.300 dollártól (50,7 millió forinttól) kapható autót azért veszünk, hogy praktikus legyen. 69.900-an így is utána néztek a stuttgarti elektromos kombinak, amely az imént említett áron 346 kilométeres hatótávot ígér 590 lóerővel, 25 perces 5-ről 80 százalékig tartót töltésidővel.

Rolls Royce Spectre

Nem sokkal lemaradva, 67.600 érdeklődővel büszkélkedhet a brit luxusmárka villanyterméke. A Spectre árcédulájából az előző konkurensek közül többet is vehetnénk egyszerre, ám egészen más szinten mozog, ahol már nem a gyorsulás vagy a fogyasztás számít, sokkal inkább a megjelenés és az utazási komfort. A tengerentúlon 422.700 dollárért (151,6 millió forintért) már hozzávágják a kulcsot a vevőhöz, de egy személyre szabott kiadásért ennek akár kétszeresét is kifizetheti a minden bizonnyal tehetős vevő. Papíron egyébként mindössze 428 kilométert tud egyetlen töltéssel, de az eddigi tesztek ennél valamivel kedvezőbb értékeket mutattak.

Rimac Nevera

A horvátok temérdek (például tolatási) rekordot megdöntő villany-hiperautója is a legnépszerűbbek között található, habár valószínűleg nem sokan tartanak otthon vagy a bankban 753 millió forintnyi összeget, hogy beruházhassanak Mate Rimac csodájára. A csoda pedig talán tényleg nem túlzás: két másodpercen belüli százas sprintidő, akár 412 km/órás végsebesség (ezt az utcai verziókban szoftveresen korlátozzák) jellemzi, 120 kWh-s akkupakkja 500 kW-tal is tölthető – már amennyiben van ilyen DC töltő az utunk során –, mindemellett EPA mérés szerint akár 461 kilométert is képes elmenni száz százalékról indulva.

GMC Hummer EV

Az akár négytonnás 3X változatban is elérhető monstrum 31.400 felhasználót érdekelt annyira, hogy rákeressen. Ennél eddig szerényebbek az eladási mutatók, de így is idén három hónap alatt már 1668 példány talált gazdára. Pedig ezért legkevesebb is 98.845 dollárt (36 millió forintot) kell leszurkolni, amiért cserébe a kétmotoros változatot kapja a vevő 425 kilowattos (578 lóerős) összteljesítmény, valamint akár 500 kilométeres hatótáv kíséretében.

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

Kőrössy Balázs