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 A világ leggyorsabban tölthető elektromos személyautója címet néhány hónapig a kínai Li Auto egyterűje, a hétszemélyes Mega tartotta, amelynek hatalmas 102,7 kWh kapacitású akkumulátorát alig 10 perc alatt fel lehet tölteni 10%-ról 80%-ra, miközben a töltési teljesítmény akár az 520 kW-ot is elérheti. A villanyautónak azonban most új kihívója akadt: a frissített Zeekr 001 még ennél is gyorsabb töltést villantott. Elmúltak már azok az idők, amikor a villanyautózás a töltőknél való hosszas várakozásról szól, manapság már számos autómodell kínál olyan töltési karakterisztikát, amely azokat az autósokat sem kergeti őrületbe, akiknek gyakran kell nyilvános töltőoszlopokat használniuk. Kínában ráadásul a technológia jóval előrébb jár, nem ritkák a 400-500, illetve már a 600 kW teljesítményű töltőoszlopok sem – amellett, hogy akkucsere-állomásokból is kiterjedt hálózat várja az ezt a megoldást preferáló ügyfeleket. Piacra dobták Kínában a szupergyorsan tölthető elektromos egyterűt A Zeekr a Geely autógyártó csoport prémium elektromosautó-márkája, amely 2021-ben leplezte le első modelljét, a 001-et, amely 2023-ban Európában is megjelent. A modell tavaly egy jelentős technológiai ugrással a világ egyik legnagyobb hatótávolságú autójává vált, amikor megkapta a CATL Qilin akkumulátorát: a 140 kWh kapacitású energiatárolóval a Zeekr 001 papíron akár 1000 kilométernél is messzebbre tud menni egy töltéssel. Később valós körülmények között végzett hatótávtesztek rávilágítottak, hogy autópályatempóban, négy felnőttel az utastérben 864 km-t is elmegy az autó, nem kizárt tehát, hogy az 1000 km is teljesíthető lenne lassabb sebességgel és kevesebb utassal. A Volvo testvérmárkájának terméke most egy újabb jelentős fejlesztést kap, mégpedig a CATL Shenxing akkucelláit, amikkel a 95 kWh kapacitású akkupakk 10%-ról 80%-ra mindössze 11 perc és 28 másodperc alatt feltölthető. Ez a Zeekr 001 esetében 473 km hatótávot jelent a CLTC szabvány szerint. A töltést a Zeekr 600 kW teljesítmény leadására képes V3-as ultratöltőjén tesztelték, amelyen a jármű 546,4 kW-ot tudott elérni a csúcson, túlszárnyalva ezzel a Li Mega maximális töltési teljesítményét. A teljesítmény egyébként 35%-os töltöttségi szintig 540 kW felett maradt, majd a töltés végére 250 kW környékére ereszkedett. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/04/2024-04-07-zeekr-001-toltes-01.mp4 A carnewschina.com értesülései szerint az LFP kémiájú Shenxing akkut csak a modell 4WD We változata kapja meg, a többi típust a CATL 100 kWh-s NMC kémiás Qilin aksijával szerelik. A modell csúcsváltozatáért 329.000 jüant, átszámítva 16,7 millió forintot kell fizetni Kínában. A kiszállítások már márciusban megkezdődtek. Elevated experience with @ZEEKRGlobal’s all-new #ZEEKR001! Unlock 750 km of cruising range with #CATL’s #QilinBattery and superfast charging with our #ShenxingBattery that delivers 256km on a 5-min charge. Hop on NOW! 👇 pic.twitter.com/vCaibaR6kQ — CATL (@catl_official) March 8, 2024 Érdekesség, hogy a CATL villámgyorsan tölthető új akkucelláit hazánkban is gyártani fogják. Kiderült milyen akku készül majd Debrecenben 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!