A május 11-én és 12-én Berlinben megrendezett, kétnapos eseményen debütál az új safety car (biztonsági autó) az ABB FIA Formula E elektromos versenysorozatban, amely jelenleg a tizedik szezonjának közepén jár. Látványos modellcsere azonban nem lesz, a versenyautókat továbbra is a Porsche sportautója vezeti fel, ám az új matricák alatt új technika is rejtőzik. Mint korábban összefoglaltuk, a biztonsági autót 2014 és 2021 között a BMW Group biztosította az elektromos bajnokság versenynapjaihoz, és a plug-in hibrid meghajtású, i8-as sportkocsi mellett a Mini Electric Pacesetter is felbukkant ebben a szerepben. 2022-ben azonban a Porsche vette át a bajorok helyét, és a Taycan-család legerősebb tagja, a Turbo S öltötte magára a biztonsági autók köntösét. Csakhogy nemrég a sportautócsalád új taggal bővült, és immár a Turbo GT a legvadabb típus, ezzel pedig kiérdemelte a helyét a Formula E versenyautóinak élén. Íme a Formula E eddigi legdurvább biztonsági autó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 Az új Taycan nagyobb teljesítménnyel dicsekedhet, nagyobb a hatótávolsága, és a töltése is gyorsabb, emellett pedig a Nürburgringen és a Laguna Secán felállított rekordokkal is bizonyította rátermettségét a versenypályákon. Az opcionális Weissach csomaggal 2,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és 305 km/h végsebességet érhet el az autó. Az Attack Mode pedig, amely átmenetileg akár 120 kW-os extra teljesítménnyel ruházhatja fel a sportkocsit, a világbajnoki címmel büszkélkedő Formula E versenyautó, a Porsche 99X Electric technológiáján alapul – foglalta össze a Porsche. Az új típusról ebben a cikkünkben írtunk részletesebben. 1000 lóerő feletti csúcsteljesítménnyel érkezett meg az új Porsche Taycan A német autógyártó hozzáteszi továbbá, hogy most először két különböző változatú biztonsági autó biztosítja a verseny lebonyolítását. Az egyik, a Purple Sky Metallic fényezésű Turbo GT Weissach csomaggal lesz felszerelve, azaz sportosabb, mint az alapmodell, és a hátsó üléseit is eltávolították. A helyettesítő autó ezzel szemben a Shade Green Metallic fényezést viselő, sportcsomag nélküli, négyüléses Taycan Turbo GT lesz. Az idei szezont az eddigi nyolc versenynap eredményei alapján a Jaguar TCS Racing vezeti 172 ponttal, őket a TAG Heuer Porsche Formula E Team és az Andretti Formula E csapat követi 128, illetve 113 ponttal. Egyéniben Pascal Wehrlein, a Porsche pilótája áll a tabella élén. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!