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
auto

Amikor a kevesebb több, mint a 100 százalék

elektromos teherautó
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

Napi futásteljesítményre optimalizált töltési szinttel indítja útnak a több mint 50 e-kamionra bővülő flottáját a holland élelmiszerkereskedő.

Hollandia élen jár Európában az elektromos mobilitás terén; Norvégia, Izland és Svédország után a negyedik legmagasabb elektromos járműaránnyal rendelkezik a személygépkocsi-állományon belül, és 2022-ben már hozzávetőlegesen 15 ezer elektromos haszongépjárművet regisztráltak az országban. Emellett az állam, bizonyos feltételek mellett, akár 5 ezer eurós pályázati támogatással is ösztönzi a zéró kibocsátású haszongépjárművek vásárlását. Így nem meglepő, hogy az amszterdami elosztóközpontjában teszteli először új e-fuvarozási stratégiáját a Hollandiában és Belgiumban vezetőnek számító Sligro Food Csoport is.

(fotó: Kersten Techniek)

Az élelmiszeripari vállalat depójában 36 töltési ponttal, összesen több mint 50 e-teherautó töltési igényét tervezik kiszolgálni, miután a jelenlegi 25 járműből álló flotta hamarosan további 26 e-kamionnal bővül. Mindezt a privát felhasználási területeken már bevált, de a logisztikai vállalatoknál egyelőre inkább újszerű szemléletváltással tervezik nem csak lehetővé, hanem költséghatékonnyá is tenni. Ahelyett, hogy arra törekednének, hogy a városi fuvarozásra szánt összes járművet minden alkalommal teljesen feltöltsék, csak a napi futásteljesítményre elegendő energiával indítják útnak az e-kamionokat, azok tervezett útvonalához igazítva a töltési szintet.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNi9jb3VvdXQtYmFubmVyLTEyMDB4MTYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYvY291b3V0LWJhbm5lci0xMjAweDE2MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

A Sligro Food a következő években minél több dízelüzemű teherautóját elektromosra tervezi cserélni, ezzel a stratégiával pedig a saját működési szokásaira specializált e-töltési megoldások mellett tette le a voksát. Ennek az is része, hogy a Siemenshez tartozó, szintén holland Heliox töltőivel és üzemeltetési megoldásaival felszerelt depóban egyrészt az éjszakai, azaz a csúcsterhelésen kívüli, így lényegében olcsóbb áramot kínáló időszakban töltik a járműveket. Másrészt kihasználják az olyan napközbeni, rövid, inaktív időszakokat is, mint például az ebédszünet, amikor gyorstöltéssel kiegészíthető a napi töltési igény. Ezzel csökkentik a járművek állásidejét, és maximalizálják a korlátozott hálózati kapacitással működő töltőinfrastruktúra kihasználtságát is.

(fotó: Sligro Food Group/Sander van der Veen)

Ugyanezt a célt szolgálja az is, hogy a töltőállomásokat a depón belül úgy helyezik el, hogy kisebb alapterületen biztosítsák az akadálymentes üzemeltetést. Mindemellett olyan tanulságokat is a rendszerbe építenek, mint például a sofőrök vezetési szokásainak finomhangolása, hogy ezzel is növeljék az e-kamionok hatótávolságát, valamint azok akkumulátorainak élettartamát.

Villanyautósok

Összehasonlítás