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
auto

Elkészült az utolsó benzines Jaguár a híres brit gyárban

egyéb
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

A Jaguarnál megkezdődött az átállás a teljesen elektromos portfólióra, a cég ugyanis 2025-től már csak villanyautókat mutat majd be.

Most az egyik legnagyobb gyáruk állt le, hogy felkészítsék az új modellekre.

Nem változtattak

Elsőre furcsa lehet, hogy pont a Jaguárnál áll be ekkora fordulat, hiszen a brit márka eddig mindössze egyetlen, mérsékelten sikeres villanyautóval, az I-Pace-szel rukkolt elő – az sem otthon, hanem bérgyártásban Ausztriában készül, és jövő év elején nyugdíjba is küldik.

A vállalat azonban pár éve elhatározta, hogy már nem fejleszt új belső égésű motoros modelleket, 2024-ben elkezdi kivezetni a korábbi kínálatot, 2025-től pedig már csak villanyautókat mutat be.

Ennek a stratégiának a fontos lépcsője érkezett el a múlt héten, amikor leállt a cég a Birmingham északi részén található Castle Bromwich gyára, amely az F-Type, az XE és az XF modelleket készítette.

A hírről Wesley Smith, a brit ITV egyik riportere számolt be X-en, aki részt vett az utolsó belső égésű motoros példányok ünnepélyes búcsúztatóján.

A május 22-én tartott eseményről egy brit autós youtuber, Jon Coupland is fotót osztott meg – valószínűleg nemsokára lesz pár beszámoló a jelentős napról a közösségi médiában.

A vállalat természetesen rendelkezik még némi raktárkészlettel ezekből az autókból, így a szalonok nem ürülnek ki teljesen.

Az F-Type, az XE és az XF elköszönése után a belső égésű motoros F-Pace gyártása még egy darabig folytatódik a JLR Birmingham déli részén található Solihul üzemében, és a vállalat egy különleges SVR 575 Edition kiadással búcsúzik ettől a modelltől. A speciális felszereltségnek az is apropót ad, hogy a cég 90 éve kezdte a belső égésű motoros autók gyártását, és az utolsó darabok ezzel a hajtáslánccal az F-Pace különleges kiadásából kerülnek ki. Hogy pontosan mikor gördül le a legutolsó benzines Jaguar a szalagról, ezt még nem árulták el.

Várhatóan még idén bemutatják az első, teljesen új platformra épülő elektromos modellt, amely GT névre hallgat, és 100 ezer dolláros árával már előre jelzi, hogy a gyártó az átállás után a korábbinál magasabb árkategóriába pozicionálja magát.

A GT gyártása a jövő év elején indulhat, ezt pedig még 2025-ben egy újabb, 2026-ban pedig egy további elektromos modell követi majd.

Júniusban elkezdi belső égésű modelljei kivezetését a Jaguar

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.