A Rivian bemutatta első két modellje, az R1T pickup és R1S SUV frissített változatait, amelyeket a vállalat második generációsnak hív. Új motorok, nagyobb hatótáv és gazdagabb felszereltség. Minden jobb lett Bár negyedévente továbbra is 1,5 milliárd dollárt veszít, az Amazon végtelen pénztárcájának hála biztonságban van a Rivian, így van még idejük, hogy bővülő palettával és tovább csiszolt gyártástechnológiával elérjék az önfenntartáshoz szükséges gyártási darabszámot.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 Ebben sokat segíthet az R1T és R1S mostani modellfrissítése, amely minden paraméterében vonzóbbá tette a cég első két modelljét. Az autók új, hatékonyabb motorokat kaptak, a négymotoros verzió pedig már 1025 lovat rejt (+190 LE), amivel 2,5 másodperc alatt gyorsul százra (illetve kicsit ez alá, óránként 60 mérföldre). Emellett megjelent a palettán egy új, hárommotoros változat is. A hatékonyabb motorok mellett az akkupakkokat is újratervezték, így együtt, az európainál szigorúbb amerikai EPA norma szerint már 676 kilométerre (+16 km) elég a nagyakkus verzió hatótávja, a kisakkus változat pedig LFP pakkot kapott, és 435 kilométert tud. A hatótávot az új felnik is segítik, amelyek 0,297-re csökkentették a légellenállást. A vállalat egyelőre nem árulta el, ki gyártja nekik az LFP cellákat – a Samsung SDI állítólag csak 2026-ra készül el. A második generációs Rivian R1T és R1S. A hajtáslánc mellett megújult a vezetéstámogató rendszer is, amely most már 11 kamerát és 5 radart használ, a jeleket feldolgozó hardver pedig tízszer erősebb, mint korábban volt. Erre szükség is van, mert az új kamerák nyolcszor annyi képpontot továbbítanak a számítógépnek, mint a korábbiak. A hatékonyabb és olcsóbb gyártást az is segíti majd, hogy 2,6 kilométerrel kevesebb elektromos vezeték kell az autók elkészítéséhez, ami a rézvezetékek árán és a gyártási komplexitás egyszerűsítésén kívül 20 kg súlyt is megspórol az autóknak. Az új elektromos rendszerben a korábbi 17-ről 7-re csökkent a vezérlő chipek száma is. Mostantól pedig már a Rivianokban is van hőszivattyú, ami nagyban javíthatja majd a téli hatótávot, a kényelmet pedig az egyes Apple és Google mobilokkal elérhető digitális kulcs és Dolby Atmos hangrendszer segítik. A gyártás CO2 lábnyomát állítólag 50 százalékkal csökkentették. A frissített modellek frissített árakat is kaptak. A kétmotoros változat Amerikában nettó 70 ezer dollártól (~25 millió forint) indul a pickup, és 76 ezertől (~27,4 millió forint) az SUV esetén. A hárommotoros verziók ára nettó 100 ezer (36 millió forint), illetve 106 ezer (38 millió forint) – a négymotoros árait még nem jelentették be. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!