Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Gotion High-tech talán nem annyira ismert név, mint a CATL, az SK, vagy a BYD, de a világ kilencedik legnagyobb akkugyártójáról beszélünk – igaz, ez a helyezés csak 2,2 százalékos piaci részesedést jelent. A vállalat most egy afrikai projekttel került be a hírekbe. Párduc, oroszlán, gorilla… akkugyár? A Gotion, amelyben a Volkswagennek 26 százalékos részesedése van, már rendelkezik egy európai üzemmel Németországban, és nemrég Spanyolországban írt alá egy szerződést ipari energiatárolók építésére. Egy új projektjük azonban a helyszín miatt rendkívül érdekes lehet. Bár Afrikában több az akku és villanyautó gyártáshoz is fontos ércet bányásznak, akkumulátorgyár, legalábbis GWh méretű még nincs a kontinensen. Ezen változtathat azonban a Gotion 1,3 milliárd dolláros marokkói akkugyára, amely évi 20 GWh kezdeti kapacitással fog rendelkezni, de akár 100 GWh-ra is bővíthető lesz. A kínai vállalat beruházása nem a semmiből jött, a marokkói kormányzat már több az akkugyártáshoz szükséges beszállítóval is megállapodott a közelmúltban, így az anód és a katód anyagok alapanyagainak és gyártásának, valamint az akkumulátorokhoz szükséges réznek is lesz forrása a Gotion üzeme részére. Összesen 283 hektárt jelöltek ki az akkumulátoriparnak. Marokkóban egyébként a Stellantis és a Renault is rendelkezik autógyárral, mégpedig 700.000 autó/év összkapacitással – írja a Reuters. Elkészült a Volkswagen kínai partnerének első európai akkugyára Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!