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
auto
2024. 09. 16. hétfő

Megkezdődött a Hyptec SSR külföldi piacokra fejlesztett változatának sorozatgyártása Kínában, és még ebben a hónapban elindulnak a kiszállítások is az exportpiacokon – számolt be róla a kínai sajtó. Elsőként néhány délkelet-ázsiai országban jelenik meg a szupersportautó, de hamarosan a Közel-Keleten, Dél-Amerikában, és egyes európai országokban is elérhetővé válik a modell.

A kiszállításokra készülve a GAC autógyártó csoporthoz tartozó márka egy névváltoztatáson is átesett, korábban ugyanis Hyper néven futott a villanyautót fejlesztő márka, ezt módosították Hyptecre.

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

Noha azt nem árulta el a vállalat, hogy pontosan mi a különbség a kínai és az exportpiacokra szánt verziók között, a carnewschina.com úgy tudja, hogy csupán minimális az eltérés. Az autónak a tervezésében egyébként már eleve közreműködött egy Los Angeles-i dizájnrészleg is, hogy a globális elvárásoknak is megfeleljen az SSR megjelenése.

Elölről az autónak impozáns megjelenést kölcsönöznek a szinte teljes szélességben elnyúló lámpák, amelyek körvonalait LED-es nappali menetfény jelöli. Az SSR pillangóajtókkal rendelkezik, és úgy tudni, hogy a karosszéria nagy arányban tartalmaz nagy szilárdságú szénszálat, ami az alumíniumötvözetek kiterjedt használatával együtt segíti a tömeg csökkentését. Hátul felszereltek egy aktív hátsó szárnyat, amely alkalmazkodik a menetdinamikához, hogy javítsa az aerodinamikai teljesítményt és a leszorítóerőt. Az autó utastere szinte rikító a piros kárpitozás és berakások miatt. Az SSR versenyautó-típusú kormánykereket kapott, a műszerfal pedig egy 14,6 hüvelykes infotainment képernyőből és egy 8,8 hüvelykes digitális műszercsoportból áll.

A Hyptec SSR-t három elektromos motor hajtja, amelyek együttes teljesítménye 900 kW 1230 Nm nyomatékkal. Az első tengelyre egy motor került 320 kW-os teljesítménnyel, a hátsó tengelyre pedig két motort raktak, 580 kW együttes teljesítménnyel. Az autó 74,69 kWh-s NMC akkumulátort használ, ami a kínai CLTC mérések szerint 506 km-es hatótávolságot biztosít. Az autó kétfokozatú sebességváltóval rendelkezik, s változattól függően akár 1,9 másodperc alatt felgyorsulhat 0-ról 100 km/h-ra. A végsebessége 251 km/h.

1.286.000 jüanos indulóárával az SSR az egyik legdrágább Kínában gyártott autó – azt egyelőre nem tudni, hogy Európában mennyibe fog kerülni. Az autó egyébként tavasszal már felbukkant egy olaszországi eseményen, de úgy tudni, hogy az októberi Párizsi Autószalonon is bemutatja a GAC, így még több európainak lesz lehetősége alaposan szemügyre venni a sportkocsit.

Európában is bemutatkozott a kínaiak 1200 lóerős bestiája

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.