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
auto

Lépéseket fontolgat a koreai kormány a villanyautók tűzesetei miatt

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

Ahogy arról a múlt héten beszámoltunk, augusztus elsején kigyulladt egy Mercedes-Benz EQE egy dél-koreai mélygarázsban, a tűz pedig hatalmas károkat okozott. Mivel nem sokkal korábban egy másik koreai parkolóban is villanyautótűz volt, a kormány lépéseket fontolgat a fogyasztók jobb tájékoztatása érdekében.

Az is kiszivárgott, mire készülhetnek.

Egyeztetnek

A villanyautótüzek pszichológiája annyiban talán hasonlít a repülőgép-balesetekéhez, hogy miközben a statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy a légi közlekedés a legbiztonságosabb közlekedési forma, ha baj történik, a képek és videók percek alatt bejárják a világsajtót és mindenkinek összeszorul a gyomra.

Ezzel együtt teljesen érthető, hogy annak ellenére, hogy a hagyományos járművek arányaiban sokkal többször gyulladnak ki, az új technológiát amúgy is gyanakvással szemlélő közvélemény aggódik, ha egymás után többször is villanyautókat érintő tüzekről hall.

A szöuli eset annál is inkább aggasztó, mert hatalmas károkat okozott, többen kórházba kerültek, 140 autó károsodott és 500 háztartás maradt átmenetileg közművek nélkül. A mélygarázsok és parkolóházak amúgy is kihívást jelentenek a tűzoltóknak, elég csak a lutoni repülőtér esetére gondolnunk, ahol egy dízel Land Rover miatt a teljes épület és 1400 autó semmisült meg. Koreában sokan élnek társasházakban, amelyek alatt mélygarázsok találhatóak.

A koreai közvéleményt most azért is izgalomban tartja a Mercedes-Benz EQE tűzesete, mert mint a tűzoltóság megosztotta, nem sokkal korábban egy másik parkolóban egy Kia EV6 gyulladt ki és égett le. Abban az SK On hazai gyárának aksijai voltak, míg a Mercedes kapcsán egyelőre nem tudni, hogy mi volt a tűz oka, illetve ha akkutűz volt, ki gyártotta a cellákat.

A koreai kormányt is aggasztják a történtek, ezért az ország környezetvédelmi miniszterének vezetésével a közlekedési és ipari minisztériummal és a tűzoltósággal közösen egyeztetnek. Augusztus 13-ra állítólag több autógyártót, a Hyundai-t, a Mercedes és a Volkswagen Csoportot is meghívtak.

A kormány állítólag azt fontolgatja, hogy kötelezi az autógyártókat, hogy több információt tegyenek közzé az autóikban használt akkumulátorokról, és a tűzesetek statisztikáiról.

Jelenleg csak minimális információ érhető el az egyes villanyautókban használt akkucellákról, így a vásárlók azt sem tudják mindig pontosan, ki gyártotta azokat. A Hyundai állítólag már reagált is, és mind a 13 villanyautója kapcsán közzétette koreai weboldalán az akkucellák gyártóját. A típusok beszállítói az LG Energy Solution, az SK On, illetve a CATL a cég tájékoztatása szerint.

A koreai tűzoltóság tájékoztatása szerint 2013-2022 között 1399 tűzeset volt koreai mélygarázsokban, amelyeknek 44 százalékát okozták járművek. Utóbbiak 53 százalékét az autók különböző elektromos rendszereinek meghibásodása okozta – írja az Automotive News Europe.

23 embert vittek kórházba a kigyulladó elektromos Mercedes EQE miatt

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.