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 Ahogy arról a múlt héten beszámoltunk, augusztus elsején kigyulladt egy Mercedes-Benz EQE egy dél-koreai mélygarázsban, a tűz pedig hatalmas károkat okozott. Mivel nem sokkal korábban egy másik koreai parkolóban is villanyautótűz volt, a kormány lépéseket fontolgat a fogyasztók jobb tájékoztatása érdekében. Az is kiszivárgott, mire készülhetnek. Egyeztetnek A villanyautótüzek pszichológiája annyiban talán hasonlít a repülőgép-balesetekéhez, hogy miközben a statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy a légi közlekedés a legbiztonságosabb közlekedési forma, ha baj történik, a képek és videók percek alatt bejárják a világsajtót és mindenkinek összeszorul a gyomra. Ezzel együtt teljesen érthető, hogy annak ellenére, hogy a hagyományos járművek arányaiban sokkal többször gyulladnak ki, az új technológiát amúgy is gyanakvással szemlélő közvélemény aggódik, ha egymás után többször is villanyautókat érintő tüzekről hall. A szöuli eset annál is inkább aggasztó, mert hatalmas károkat okozott, többen kórházba kerültek, 140 autó károsodott és 500 háztartás maradt átmenetileg közművek nélkül. A mélygarázsok és parkolóházak amúgy is kihívást jelentenek a tűzoltóknak, elég csak a lutoni repülőtér esetére gondolnunk, ahol egy dízel Land Rover miatt a teljes épület és 1400 autó semmisült meg. Koreában sokan élnek társasházakban, amelyek alatt mélygarázsok találhatóak. A koreai közvéleményt most azért is izgalomban tartja a Mercedes-Benz EQE tűzesete, mert mint a tűzoltóság megosztotta, nem sokkal korábban egy másik parkolóban egy Kia EV6 gyulladt ki és égett le. Abban az SK On hazai gyárának aksijai voltak, míg a Mercedes kapcsán egyelőre nem tudni, hogy mi volt a tűz oka, illetve ha akkutűz volt, ki gyártotta a cellákat. A koreai kormányt is aggasztják a történtek, ezért az ország környezetvédelmi miniszterének vezetésével a közlekedési és ipari minisztériummal és a tűzoltósággal közösen egyeztetnek. Augusztus 13-ra állítólag több autógyártót, a Hyundai-t, a Mercedes és a Volkswagen Csoportot is meghívtak. A kormány állítólag azt fontolgatja, hogy kötelezi az autógyártókat, hogy több információt tegyenek közzé az autóikban használt akkumulátorokról, és a tűzesetek statisztikáiról. Jelenleg csak minimális információ érhető el az egyes villanyautókban használt akkucellákról, így a vásárlók azt sem tudják mindig pontosan, ki gyártotta azokat. A Hyundai állítólag már reagált is, és mind a 13 villanyautója kapcsán közzétette koreai weboldalán az akkucellák gyártóját. A típusok beszállítói az LG Energy Solution, az SK On, illetve a CATL a cég tájékoztatása szerint. A koreai tűzoltóság tájékoztatása szerint 2013-2022 között 1399 tűzeset volt koreai mélygarázsokban, amelyeknek 44 százalékát okozták járművek. Utóbbiak 53 százalékét az autók különböző elektromos rendszereinek meghibásodása okozta – írja az Automotive News Europe. 23 embert vittek kórházba a kigyulladó elektromos Mercedes EQE miatt PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!