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 A Bloomberg azt írja, már látták azt a levelet, amelyet az európai autógyártók lobbiszervezete, az ACEA készül megküldeni az EU illetékeseinek. Azt kérik, két évvel tolják el a 2025-től életbe lépő CO2 szigorítás kezdetét. Nem tudják teljesíteni A jelenlegi, átlagosan 106,6 g/km-es szintről 95 g/km-re kell csökkenteniük az autógyártóknak európai eladásaik szén-dioxid-kibocsátási értékét – így szól a hat éve elfogadott, 2025. január 1-től életbe lépő új rendelkezés. Azonban jelenleg nagyon úgy néz ki, hogy több nagy autógyártó sem fogja tudni teljesíteni az elvárásokat. A témával az elmúlt hetekben többször foglalkoztunk. Kiszámolták, hány villanyautót kellene eladniuk a nagy autógyártóknak Az ACEA levelének még nem végleges változata szerint a lobbiszervezet a bevezetés elhalasztását szeretné elérni, és ehhez különleges intézkedéseket sürget az Unió részéről. A szervezet szerint tagszervezetei azért fognak bajba kerülni, mert a villanyautók iránti kereslet nem nőtt az előzetesen remélt mértékben, az Unión kívüli versenytársak pedig tisztességtelenül játszanak. – utalnak itt az Unió kínai állami támogatásokat vizsgáló intézkedéseire. Az ACEA úgy kalkulál, hogy krízishelyzet alakulhat ki, és az autógyártók előtt két út áll: vagy kétmillióval kevesebb hagyományos autót gyártanak le, vagy hatalmas büntetéseket kell fizetniük. Úgy számolnak, hogy utóbbi a személyautó-gyártást 13, a kisfurgonokat további 3 milliárd euróval sújthatják a szén-dioxid határértékek átlépése miatt. Számítások szerint miközben az Unión belül 15 százalék körül alakulhat a tisztán elektromos személyautók és kisáruszállítók aránya, 20-22 százalékot kellene jövőre elérniük, hogy a cégek megússzák a büntetést. Az ACEA egy a minap kiadott közleményében arról beszél, hogy az autógyártók már milliárdokat fektettek az elektrifikációba, de a külső feltételek nem adottak a célok eléréséhez. Hiányolják az elektromos és hidrogéntöltő infrastruktúrát, az adókedvezményeket és támogatásokat, az olcsó zöld energiát, az EU versenyképességének javulását és az alapanyagellátás biztonságát. Érdekes, hogy a készülő anyagból nyilvánosságra hozott részletekben és a napokban megjelent közleményben egy dologról nem esik csak szó: az autógyártók saját felelősségéről. 15 milliárd eurós büntetést vizionál a Renault vezérigazgatója Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!