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 Beváltották ígéretüket a munkások, sőt mintegy kétezer szimpatizáns is csatlakozott hozzájuk – volt, aki külföldről érkezett. Kérdéses, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy megmentsék a brüsszeli gyárat. A parlamentig mentek Bár az Audi brüsszeli gyárában csak háromezren dolgoznak, az ország minden részéről, sőt még a csehektől is érkeztek szimpatizánsok, a tömeg pedig a város északi pályaudvarától egészen az Európai Parlamentig vonult, hogy ott tiltakozzon. A szakszervezetek egyébként már országos sztrájkra is felszólították tagjaikat, ami a tömegközlekedésre is kiterjedhet. A tüntetésről szóló beszámolók szerint az üzem 3000 dolgozójának 90 százaléka részt vett, így több mint 5000-es tömeg gyűlt össze, de a rendőrség szerint a megmozdulás békés maradt. A média által megszólított dolgozók többek között arról is beszéltek, hogy igazán az teszi idegtépővé a helyzetet, hogy már jó ideje lebegteti a vállalat, mi lesz a gyárral. Hol úgy van, hogy bezárják, hol mégsem, így nem tudják, lesz-e fizetésük, vagy nem. A szakszervezeti képviselők szerint a probléma túlnő ezen a gyáron és azt jelzi, hogy az Unióból kiszorulnak a gyártó üzemek, és még egy olyan sincs biztonságban, amely tisztán elektromos autókat gyárt. Forrás: Andre Huzsvai, Facebook Az igazsághoz persze az is hozzá tartozik, hogy a brüsszeli gyár problémái már a Q8-as előtt elkezdődtek. A vállalat talán pont azért vihette oda egyik legdrágább elektromos modelljének gyártását, mert arra számíthatott, hogy a magasabb marzsba belefér a drágán termelő telephely költsége. Ám a Q8-as iránt nem úgy alakul a kereslet, ahogy tervezték, így az utódmodellt olcsóbb helyszínről, a hírek szerint Dél-Amerikából hozhatják majd. Címlapkép: Adre Huzsvai, Facebook A slusszkulcsokkal tartják sakkban az Audit a brüsszeli gyár dolgozói Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!