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 Nem mindennapi mérföldkőhöz érkezett a Hyundai Motor Company: 57 év után, szeptember 30-án elérte, és át is lépte a kerek százmilliót a globálisan legyártott járműveinek száma. A jubileumi darabok az ulsani létesítmény gyártósoráról gurultak le, és a százmilliomodik, valamint a százmillió-egyedik példány is egy tisztán elektromos meghajtású Ioniq 5 volt. A létesítményben tartott ceremónia során a villanyautókat a vásárlóiknak is átadták. A vállalatcsoport közleményében megjegyzi, az 1968 óta működő ulsani üzem különleges jelentőséggel bír, itt kezdődött meg a sorozatgyártása az ország első, saját, önállóan fejlesztett, tömeggyártott modelljének, a Pony-nak 1975-ben, így a létesítmény a koreai autóipar fejlődésének bölcsőjeként vonult be a történelembe. Napjainkban az elektrifikációs stratégia központi pilléreként szolgál, és itt épül a Hyundai legelső, kizárólag elektromos autók termelésére tervezett új gyára is. Évente kétszázezer új villanyautóval szórja meg a piacot a Hyundai új gyára A konszern globális gyárhálózata emellett kiterjed Törökországra, Indiára, az Egyesült Államokra, valamint Csehországra is, amelyek mind hozzájárultak ahhoz, hogy 2013-ra 50 millió járműnél járt a Hyundai Csoport, mostanra pedig megduplázta ezt. A dél-koreaiak megjegyzik továbbá, hogy a számillió-egyedik modell éppen annyira jelentőségteljes, mint a százmilliomodik, ez jelképezi ugyanis a folyamatos előrehaladást, és az első lépést a következő mérföldkő felé. Összehasonlításképpen, a világ legnagyobb autógyártó csoportjaként működő Toyota Motor Corporation tavaly lépte át a 300 milliós álomhatárt 88 évnyi gyártást követően, a Volkswagen Csoport pedig 2014-ben lépte túl a 200 milliót, de a Honda, a Nissan, és a Ford is már 100 millió autó felett jár. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!