PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
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

Több európai országban, köztük hazánkban is megkezdődött a vadonatúj Nissan Interstar értékesítése, amely a dízelmotoros típusok mellett immár teljesen elektromos hajtásláncot is kínál. A negyedik generációjába lépő modell teherbírásban, aerodinamikában, és manőverezhetőségben is fejlődött az elődökhöz képest.

A Renault Master testvérmodelljeként 1999 óta gyártott furgon a Nissan legelső olyan nagyméretű haszongépjárműve, amely tisztán elektromos változatban is forgalomba kerül. Az Interstar-e jelenleg két méretváltozatban (L2 H2 és L3 H2) szerepel az árlistán, a kisebb típus bruttó 27.800.300 forintért, a hosszabb kialakítású verzió bruttó 28.041.600 forint ellenében vihető haza.

A Comfort csomag alapfelszereltségének része többek között a 10”-os központi kijelző, az automata klíma, a 6 irányban állítható ülés, derék- és könyöktámasszal, a három 12V-os elektromos aljzat, a tolatókamera, és az első és hátsó parkolóradar is.

Mindkét elektromos típus 87 kWh akkumulátorral van felvértezve, ami 460 kilométeres hatótávolságot kínál az európai WLTP szabvány szerint. A februári premieren azonban elhangzott, hogy 40 kWh akkuval is elérhető lesz a modell, így a későbbiekben alacsonyabb árú verziók érkezésére is számíthatunk. Az Interstar-e 22 kW-os AC töltéssel, és 130 kW-os DC töltési képességgel büszkélkedhet. Váltakozó áramú hálózaton töltve a furgon 10%-ról 100%-ra kevesebb mint 4 óra alatt tölthető fel, egyenáramon pedig mindössze 30 perc alatt akár 252 km-es hatótávolságot is magához vehet.

A jármű raktérkapacitása a különböző hossz- és magasságváltozatok függvényében 10,8 m3-től 14,8 m3-ig terjed, a maximális vontatási kapacitás pedig eléri a 2500 kg-ot. Az új Interstar légellenállása 20%-ot csökkent az előző generációhoz képest, így nemcsak azok érhetnek el megtakarítást az üzemanyagon, akik az elektromost választják, hanem azok is, akik a korábbi dízeles furgonról váltanak az újra.

A gyártó a városi manőverezgetés nehézségeire is gondolt, így az új nemzedék fordulási sugara változattól függően akár 1,2 méterrel is csökkent. Emellett a vadonatúj Interstar újítása az innovatív egykörös fékrendszer is – ez az elektronikusan vezérelt hidraulikus rendszer az adott fékezéshez szükséges pedálerőt csökkenti, javítja a fékerőt, és optimális fékerőelosztást biztosít a felhasználók számára, függetlenül a jármű terhelésétől.

Mint minden Nissan haszongépjárműre, az újgenerációs Interstarra is érvényes az 5 év vagy 160.000 km-es alapgarancia. Az Interstar-e esetében 8 éves garanciát vállal a Nissan az akkumulátorra.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás