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 Amikor októberben kipróbálhattuk az új Ford Caprit Dél-Franciaországban, volt egy érdekes meglepetés is, amiről mostanáig nem beszélhettünk. Megnézhettük az új elektromos Pumát. Villámteszt: Ford Capri – a legjobb dolog ami az MEB platformmal törté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 Népautó? A Ford legsikeresebb modellje Európában a Puma, amelyből tavaly közel 160 ezer fogyott a kontinensen és ezzel a 11. legkeresettebb modell volt az újautó-piacon. Az új elektromos Explorer és Capri jó autók, de igazán olcsóbb népautókra lenne szükség ahhoz, hogy minél többen válthassanak elektromos hajtásra. Ezért különösen fontos a Puma most bejelentett elektromos verziója, amelyet mi már másfél hónappal ezelőtt megnézhettünk Marseille-ben, majd pár napja a gyárban a romániai Krajovában is, azonban eddig nem beszélhettünk róla. A román gyárban készülő Puma elektromos testvéréről a legfontosabb paramétert, az árat októberben még nem árulták el, de most már tudjuk, hogy 12.880.000 forinttól indul majd a típus, ami várhatóan tavasszal érkezik a kereskedésekbe. Az alap Ford Puma Gen-E mellett lesz egy Premium változat is, ám ez csak felszereltségében tér el, akkuméretből és motorból egyet kapunk. Ford Puma Gen-E alap (prémium) Hosszúság (mm) 4214 Szélesség tükör nélkül / tükörrel (mm) 1805 / 1930 Magasság (mm) 1555 Tengelytáv (mm) 2588 Hasmagasság (mm) 129 Fordulókör (m) 10,5 Tömeg (kg) 1563 Vontatás (fékezett, kg) 750 Csomagtartó hátul / elöl (l) 523/43 Ülések száma 5 Akkuméret (nettó, kWh, kémia) 43 NMC Hatótáv (WLTP km) 376 (347) Töltési teljesítmény (AC/DC max, kW) ? / 100 DC töltés ideje (10-80%, perc) 23 Teljesítmény (kW / LE) 124/168 Nyomaték (Nm) 290 Hajtás Elsőkerék Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 8,0 Végsebesség (km/h) 160 A típus ugyanott kerül gyártásba, ahol a benzinesek is készülnek, és az alapjait is a legfrissebb Puma generáció adja, attól csak pár apróbb részletben tér el külsőleg. A Puma bemutató egy ilyen érdekes környéken egy régi gyárépületben kialakított sötét, ablaktalan helységben volt Marseille-ben, ami feltehetőleg valami klub, diszkó. A kocsi orrán a hagyományos hűtőmaszkot száműzték, hiszen nincs rá szükség, viszont új légbeömlők kerültek az első lökhárító két szélére, hogy a kerekek felé áramló légfüggöny csökkentse a légellenállást. A kocsi hátsó csomagtartója 523 literes, amely az autó méretéhez viszonyítva azért ilyen jó érték mert a benzintartály és kipufogórendszer hiányában kapott egy akár 100 kilóval is terhelhető hatalmas, 145 literes tárolórekeszt a raktér aljába, amelyet GigaBoxnak hívnak. Azért mondtam, hogy hátsó csomagtartó, mert van első is. Igen, pici, 43 literes, de nem reklamálunk, mivel arra pont elég, hogy a Type 2 töltőkábel, elakadásjelző háromszög na meg a defektjavító készlet elférjen benne és szükség esetén ne kelljen a bőröndök alól előásni. Az autó nem az MEB platformra épül, ez a Ford saját fejlesztése. Egy 43 kWh-s NMC aksit kapunk, amely 376 WLTP kilométerre elég hatótávot és 100 kW DC töltést tud. A Ford szerint városban 500 kilométer feletti távra képes az elektromos Puma. Gyorsulása 8 másodperc lesz százra, a villámtöltés pedig állítólag 23 percet vesz igénybe 10-80 százalék között, ami kompenzálhatja a viszonylag szerény hatótávot. Beltér A Puma utastere egyébként kellemes, két nagy kijelző és jópofa mintájú ülések fogadnak minket, a tetőt pedig két nagy üvegből rakták össze. A panorámatető egyébként így is növeli a térérzetet, a hátsó utasok meg fogják köszönni, ráadásul az utastér is világosabb miatta. A hátsó ajtón azért már érződik a spórolás, de ne felejtsük el, hogy az alap autót jelenleg akciósan 8,4 millióért árulják itthon, az elektromos pedig erre épül. Elől van persze pohártartó és vezeték nélküli töltő is, valamint a váltó hiányában a középkonzol alatt és a könyöktámaszban is viszonylag nagy rakodótér van. Az októberi marseille-i bemutatón forgattunk egy rövid videót is az autóról – itt a fényviszonyok elég gyatrák voltak, mivel egy valószínűleg éjszakai szórakozóhelyként funkcionáló, régi gyárépületből kialakított sötét teremben voltunk. Az ár ekkor még nem volt ismert, de így utólag belegondolva jól tippeltünk. Megéri? A kulcskérdés egy ilyen autónál persze az ára, hiszen ha túlzottan a hagyományos testvére fölé árazzák, akkor kevesen akarják majd megvenni. Nos, az elektromos Puma Gen-E 12,88 millió forintnál kezdődik majd, ami a 10,5 milliós alap mild-hibridhez képest egészen elfogadható árcédula. Csakhogy utóbbit most akciósan 8,4 millióért árulják, így pedig már 50 százalékos a felár. Persze az a mild-hibrid egy 125 lóerős, szerényebben felszerelt alapváltozat, a 155 lovas már egy millióval több, ha pedig minden extrát egy szintre hozunk, tovább szűkülhet az olló. Egy hajszállal 12,9 millió alatt az autó közvetlen vetélytársa az MG4 alapváltozata (12,7 millió) és a kínai rivális 450 kilométeres hatótávja sokaknak már önmagában döntő előny lehet. De hogy melyik autó éri meg jobban, azt majd egy rendes, pár napos teszt után tudjuk csak elmondani. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!