A GreenNCAP friss villanyautós tesztjei közül az egyik a Hyundai legnépszerűbb elektromos modellje, a 2023-ban megújult Kona volt. Ez a típus is nagyon jól vizsgázott. 98% Összesítésben 98%-os eredményt ért el a Kona a GreenNCAP tesztjén – a helyi károsanyag-kibocsátás tekintetében 10/10, az üvegházhatású gázok esetében pedig 9,9/10 lett az ítélet.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 Utóbbinál a kabin előfűtése okozott egy hajszálnyi levonást, mivel a -7 fokra hűtött autóval folytatott teszt 24,2 kWh fogyasztást eredményezett. Ez egyébként nagyon jó eredménynek számít a maga nemében és a Corsával ellentétben itt a tesztelők nem tapasztaltak abnormálisan hosszú fűtési, vagy alacsony hőmérsékleti értékeket, ellenkezőleg, kiemelték a kellemes kabinhőmérsékletet. A szervezet jelentése kiemeli a Kona 92 százalékos, a konnektortól az akkuból elérhető kapacitásig mért értékét, amely az egyik legmagasabb a tesztsorozat történetében. Ez nagyon hatékony fedélzeti töltőre utal. A lényeg persze a fogyasztási teszt, amelyen 9,7 pontot kapott a típus – ez a szervezet szerint lényeges előrelépés a 2020-as Konához képest. A részeredmények tekintetében a meleg, illetve hideg motorral indított laboratóriumi teszteken 14,2, illetve 14,7 kWh volt a mért fogyasztás, amely a második legalacsonyabb a Corsa mögött. A 20 fokos, felhős napon folytatott valós vezetési teszt során 15,5 kWh/100 km fogyasztást ért el az autó, ami a rövid városi szakaszokból álló tesztsorozatban 10,4 kWh-ra mérséklődött. Az autópályás körülményeket szimuláló BAB130-as teszt során 21,9 kWh / 100 km fogyasztást mértek, amely jobb, mint a Corsa eredménye, de az SUV forma okán elmarad a Model 3 rekordjától. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!