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
auto

Elkészült a Tesla új kínai gyára

energia

Hét hónap alatt épült meg a Tesla új kínai gyára, amely szintén Sanghajban van, de autók helyett ipari energiatárolókat gyárt majd.

Már folyik a próbagyártás az Energy Storage News iparági hírportál szerint.

Olcsó volt

A Megapack ipari és Powerwall háztartási méretű energiatárolók gyártása egyre jelentősebb tétel a Tesla portfóliójában. Tavaly már 31,4 GWh került értékesítésre és ennek harmadát az év utolsó három hónapjában adták át, ami egy milliárd dollár feletti bruttó hasznot vetít előre az üzletágban.

A vállalat kezdetben a Giga Nevadában, majd a Giga New Yorkban gyártotta ezeket a termékeket, ám 2022 novemberében megkezdte a működését a San Francisco mellett, a kaliforniai Lathropban található Megafactory, amely kezdetben évi 20, 2024 végére pedig 40 GWh kapacitással rendelkezett – a gyártás teljesen ide költözött át.

A vállalat tavaly jelentette be, hogy Kínában épít egy szintén évi 40 GWh kapacitású Megapack gyárat, és a munkálatok megkezdése után az év végére el is készült az üzem.

Az első ütemben 20 GWh kapacitás üzemel itt is, de az új gyártósorok megépítése megduplázza majd ezt is.

A kínai gyár nem csak rövid, hét hónapos építési idejével hívta fel magára a figyelmet, de sajtóértesülések szerint az ára is relatív jutányos, 200 millió dollár volt.

Az amerikai üzembe a CATL szállít LFP cellákat, ebből készít akkucsomagokat és energiatárolókat a Tesla. Hogy ki a kínai gyár cellaszállítója, azt hivatalosan nem közölték, de valószínű, hogy itt is a CATL lehet a partner, mivel az akkugyártó nemrég bővítette sanghaji üzemét és jelenleg is ő látja el LFP cellákkal a Tesla Model 3 és Y helyben készülő kisakkus változatait.

A próbagyártás után a tömegtermelés még most az első negyedévben megkezdődik az új gyárban. Az első ügyfelek között van a Shanghai Lingang Economic Development (Group) Co., Ltd és a Colbun chilei akkus energiatárolója. Utóbbi 228MW/912MWh teljesítményű, illetve kapacitású lesz és egy 228 MW-tos napelempark mellé kerül.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.