A Villanyautósok.hu szerkesztősége a héten a sanghaji autókiállítás helyszínén van és folyamatosan beszámol a frissen bejelentett újdonságokról, érdekességekről. Kövesd híradásainkat! HIMA – Harmony Intelligent Mobility Alliance, azaz a Huawei villanyautós szövetsége, amelynek lényege valószínűleg az, hogy az elektronikai óriás adja a komplett infotainment és vezetéstámogató rendszert, de akár a villanymotort és a zéró gravitációsnak hívott különleges hátsó üléseket, vagy inkább foteleket is. Ezeket a high-tech darabkákat legóként összerakhatják az autógyártó partnerek a villanyautós alapjaikkal, de sokszor a Huawei vezeti, határozza meg a fejlesztés munkálatait is. Három külön márka öt autóját nézhettük meg a Huawei globális központi mintaboltjában. A birodalom szívében Sanghaj nem csak egyszerűen a világ egyik legnépesebb, 25 milliós városa, de több nagy cég, illetve az autógyártás és a tech ipar egyik központja is. A Huawei globális központi mintaboltja is itt található, és szerencsénkre ez azt jelentette, hogy az egymillió forintos, háromszorosára kihajtogatható telefonok mellet a HIMA égisze alatt gyártott autókból is kiraktak egy-egy példányt. Aito M5 Aito M5 Aito M5 Aito M5 Az egyik ilyen márka az AITO (Adding Intelligence to Auto) volt, amivel már a párizsi szalonon megismerkedtünk, az ő vendégükként voltunk kint a tavaly őszi kiállításon. A fiatal márka 2021-ben indult a Seres autóipari vállalattal közösen, és tavaly már 387 ezer autót adtak el. 15.000 kilométerről, lábon hozták az Aito autóit Európába Az AITO M5 és M9 már Párizsból is ismerős lehet olvasóinknak, így itt most csak picit fotózgattuk ezeket körbe. Aito M9 Aito M9 Aito M9 Aito M9 Aito M9 Aito M9 Ebből a két típusból létezik tisztán elektromos és hatótávnövelt azaz EREV (Rex, vagy ha úgy tetszik PHEV) változat is. Hiányzott viszont az M7 a sorozatból. Ott volt ellenben az új M8, amelynek most, a sanghaji autószalonon lesz a premierje, és az M7-hez hasonlóan csak EREV változatban készül majd. Ez a típus mindössze négy centivel rövidebb, tengelytávja pedig csak 5 milliméterrel kisebb, mint a csúcsmodellé, mégis 70 ezer előrendelés érkezett rá két hét alatt, így a siker úgy tűnik meglesz. Mivel ez egy hatótávnövelt villanyautó, így a 1,5 literes turbó benzinmotor mindig jár a választható 36 kWh-s LFP, vagy 52 kWh-s NMC akkupakk mellé, amelyeket a CATL szállít. Az utastér természetesen minden extrával fel van ruházva – egészen retro-futurisztikus például az a megoldás, hogy a hátsó utasok feje mögötti keresztmerevítőbe egy projektor került, ami az utasok elé a tetőből leereszkedő filmvászonra vetít. Kétségkívül kecsesebb megoldás, mint a tetőből kihajtható LCD képernyő. A következő márka a HIMA keretein belül a Luxeed volt a bemutatóteremben. Ez eredetileg, 2023 novemberi megalapítása óta is a Chery egyik divíziója volt, a Huawei csak együttműködő partner hivatalosan, de idén januártól különálló cég lett belőle – amely persze továbbra is a Chery tulajdona. Az R7 volt az az autó, amit Tibor tavaly novemberben láthatott teljesen önállóan, emberek nélkül láthatott parkolni, amikor a Chery meghívására Luxeed és Omoda márkákkal ismerkedett itt Kínában, de azért pár képet most is lőttünk a márka tavaly nyáron bemutatott második modelljéről, amely az S7 szedán kupéváltozata. A különlegesebb dizájnmegoldások közül olyan apró érdekességeket emelnénk ki, mint a csomagtartó, a márkanév utolsó betűjének közepébe rejtett nyitógombja, vagy a hátsó utasok klímaszabályozó érintőbillentyűi, amelyek az ajtó belső borításába kerültek. Viszont itt is volt egy olyan márka, amiről még nem hallottunk, ez pedig a szintén HIMA tag, 2023 végén bejelentett Stelato, amelynek semmi köze a Stellantishoz, ez egy nagy kínai autógyártóval, a BAIC-kal közös projekt. Na jó, annyi köze azért van az európai megavállalathoz, hogy a két cég neve ugyanarról a latin tőről fakad és a jelentésük is a csillagokra, a csillagoktól fénylő égboltra utal. A Stelato S9 a márka eddigi egyetlen terméke és csak egy éve kapható – tavaly kétezer fogyott belőle. Egy 320 ezer jüanos prémium termékről van szó, amely először a 100 kWh-s NMC akkus, tisztán elektromos kiadásban jelent meg, de nagyjából egy hónapja kijött az EREV variáns is, amely egy 1,5 literes benzinmotor mellé 36 kWh-s LFP, vagy 52 kWh-s NMC akkut kaphat a CATL jóvoltából. Ebben az autóban is megtalálható a HIMA más termékeiből ismert Huawei hangrendszer, illetve a projektoros, vetítővásznas megoldás és elvileg ez az első típus, amely megkapta az elektronikai vállalat új 3.0-s jelzésű vezetéstámogató rendszerét, amely a Turing platformra épül. A Stelato S9 egy másik különlegessége a digitális oldalsó visszapillantó tükör, amelynek külső kamerái szarvacskaként lógnak ki a kocsi oldalából, a képüket pedig ergonómiailag abszolút jó helyen, az A-oszlop aljában nézhetjük meg. Szerelem első látásra: premier előtt nézhettük meg a Nio olcsó kisutóját. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!