A Villanyautósok.hu szerkesztősége a héten a sanghaji autókiállítás helyszínén van és folyamatosan beszámol a frissen bejelentett újdonságokról, érdekességekről. Kövesd híradásainkat! Az elmúlt napokban csak úgy kapkodtuk a fejünket, hogy hány olyan villanyautót láttunk itt Sanghajban, amelynek még csak a logóját sem ismertük fel. A lista valószínűleg csak bővülni fog a hét végéig. Az egyik ilyet viszont egy pláza aljában, márkakereskedésben értük utol, így kicsit többet tudunk már róla. Te meg ki vagy? Az IM Motors-t (Intelligence in Motion, azaz a mozgásban lévő intelligencia) 2020-ban alapították a SAIC, az Alibaba és a Zhangjiang Hi-Tech vegyesvállalataként. Mondom ezt nagy okosan, mintha ezzel a tudással születtem volna, pedig csak tegnap olvastam a Wikipédián. A vállalat stilizált „i‟ és „m‟ betűket mintázó logóját még csak megfejteni sem sikerült egyedül, de az AI-tis megakasztotta, a ChatGPT is összekeverte a Weltmeister nevű, szintén fiatal és szintén kevéssé ismert márkával elsőre. Az autókra egészen véletlenül bukkantunk az egyik sanghaji pláza földszintjén, amikor épp a Xiaomi és a Nio boltjait akartuk megnézni, és a négy jelenlegi modellből kettőt, illetve az egyik régebbi változatát tudtuk megnézni. A tulajdonosok közül a SAIC talán a legismertebb név – a többek között az MG márka tulajdonosának részvényeit nagyrészt Sanghaj birtokolja. Az Alibaba az egyik legnagyobb techcég az országban, az általuk üzemeltetett digitális, QR kódos fizetési rendszert használjuk jelenleg mi is, és valaki azt mondta nekünk, ez gyakorlatilag a nemzeti fizetési eszköz, mert készpénzt már senki nem használ Kínában. Az IM Motors neve egyébként valahonnan ismerős volt korábbról, és végül összeállt a kép: ez az a SAIC márka, amely tavaly megállapodott az Audival és jelenleg annak új, a kínai piacra szánt elektromos alapjait fejleszti. Az IM technológiája a napokon belül debütáló AUDI E5 műszaki alapja. Az IM Motors egyébként jelenleg négy modellt gyárt. A kisebbik szedán-SUV páros az L6 és LS6, míg nagyobb testvéreik az L7 és LS7. Mi most előbbiekkel találkoztunk a szalonban és a szedánból mindjárt kettőt is láttunk kiállítva, az eredeti 2022-es és a most, a 2025-ös modellévvel bemutatott frissített változatot. Az L6 ránézésre egy szokásos közepes-nagy szedán, amely hozza az itteni kötelező köröket. Prémium belső, masszírozós ülések, nagy digitális kijelző, csúcs hangtechnika, és hogy legyen valami különleges is: hátsókerék-kormányzás. Az új L6 hátsókerék-kormányzása Az új L6 hátsókerék-kormányzása Az új L6 hátsókerék-kormányzása A modell, illetve SUV testvére az LS6 75-100 kWh közötti akkukapacitást kapott és a 200-300 ezer jüanos kategóriában versenyzik – hogy ezt értsük, ott, ahol a Model 3/Y is található a kínai piacon. Az eredeti L6 Az eredeti L6 Az eredeti L6 Az eredeti L6 A fiatal márka típusaiból 2022-ben nagyjából ötezret, 2023-ban 38 ezret, tavaly pedig 65 ezret adtak el, ami egészen apró szereplővé teszi a piacon. Csak az érzékeltetés végett, a konkurens Nio tavaly 220 ezer, az IM anyavállalata, a SAIC pedig 2,4 millió autót adott el tavaly. IM Motors LS6 IM Motors LS6 IM Motors LS6 IM Motors LS6 IM Motors LS6 IM Motors LS6 IM Motors LS6 IM Motors LS6 Az autók dizájnja kapcsán egy furcsaságot találtunk csak, mégpedig a kocsik farát. A szedán ötödik ajtaját, hátsó csomagterét kinyitva egy a kocsi szélességéhez mérten meglehetősen szűk nyílás tárult elénk, amelyet két oldalról rendkívül széles vállak fogtak közre. Az L6 fura csomagtere. A miértre a legjobb magyarázatunk a hátsókerék-kormányzás mechanikájának és kerékállásának helyigénye, de ez is csak találgatás. LS6 L6 L6 L6 Az SUV-n még furcsább a helyzet, mivel ez a széles váll itt is megvan, ám belül üreges, magyarul jó indok nélkül szűkíti a rakodónyílást, ha csak nem a csomagtérajtó teleszkópjainak rögzítési pontja az ok, de akkor is elég sajátos megoldásnak tűnik. Természetesen erről a márkáról is készítettünk felvételeket a sanghaji útról szóló vlogunkba, amely hamarosan elindul fő YouTube-csatornánkon. Akárhogy is, a márka műszaki alapjai elég modernek ahhoz, hogy a csökkenő kínai eladásokkal és kevéssé versenyképes elektromos kínálattal küzdő nagy múltú német cég náluk vásároljon be. Szerelem első látásra: premier előtt nézhettük meg a Nio olcsó kisutóját. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!