Tegnap bejárta a világsajtót annak a mindössze 5 napos Tesla Model X-nek az esete, ami egy épület falában kötött ki, miután – a tulajdonos állítása szerint – az Autopilot átvette az irányítást és egyre gyorsulva túlfutott a kijelölt parkolón. A kaliforniai Irvine-ban történt eseténél az autót egy 45 éves nő vezette, aki azt állítja, hogy az automatikusan gyorsuló autót nem tudta megállítani. Szerencsére senki sem sérült meg, ami a sofőr állítása szerint részben annak tudható be, hogy a kormány nem teljesen egyenesen állt, így az autó a kirakat helyett az üzlet falának ütközött. Egy ilyen eset komoly károkat okoz a Tesla és a cég Autopilot funkciójának hírnevében, így érthető, ha a Tesla is azonnal utánanézett a dolognak. A tulajdonos szerencsétlenségére az autó a legapróbb részletekig mindent naplóz, és a központból ezek az adatok távolról is elérhetők. Így a Teslának nem volt szükséges az autóra, hogy meglehetősen pontosan rekonstruálhassák az eseményeket. A ma reggelre kiadott közleményük szerint a naplófájlok igazolják, hogy a Model X megfelelően működött a sofőr irányítása alatt. Az Autopilot és a tempomat az ütközés során és az azt megelőző percekben nem volt bekapcsolva. Az autó 6 mérföld/óra (10 km/h) sebességgel haladt, amikor hirtelen 100%-ig benyomták a gázpedált. A vezető utasításának megfelelően az autó ekkor maximálisra emelte a nyomatékot és gyorsítani kezdett. Hozzátették, hogy a biztonság a legfontosabb, így az autók tervezésénél és építésénél ezt mindig maximálisan szem előtt tartják. A Tesla Model X tulajdonosa kitart amellett az állítása mellett, hogy a baleset az autó hibájából történt, bár ezt a logok ellenében nem lesz könnyű bizonyítania. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!